Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI103 | ||||||||
Ders İsmi: | University Life and Career Planning | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Pınar TINAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin evrensel değerleriyle bir eğitim kurumu olan üniversite ve öğrencisi olduğu Fenerbahçe Üniversitesi ile tanışmasını sağlamak, kişisel gelişim ve kariyer yolculuğu üzerine düşünmelerine ve farkındalıklarını arttırmalarına fırsat vermektir. |
Dersin İçeriği: | Ders Blackboard sistemi üzerinden çevrim içi olarak işlenmektedir. Amaç, üniversite hayatına yeni adım atmış olan öğrencilerimize rehberlik etmek, üniversiteli olmanın ayrıcalık ve sorumluluklarını açıklamak, Fenerbahçe Üniversitesi’ni; tarihi, kurumsal değerleri, misyonu ve vizyonu çerçevesinde tanıtmak, Fenerbahçe Üniversitesi’nin kurallarını, işleyiş esaslarını ve sunduğu olanakları paylaşmak, Türkiye’ye ve İstanbul’a üniversite sebebiyle gelmiş olan öğrencilerimize ülkemizi ve şehrimizi tanıtmaktır. Bu doğrultuda her hafta farklı bir akademisyen veya uzman tarafından bir sunum yapılmakta, dersler koordinatörler tarafından planlanmakta ve yürütülmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin önemi, içeriği, işleniş şekli, sınavlar, ödevler. Üniversitenin tanımı ve tarihçesi. Fenerbahçe Üniversitesi'nin kuruluş öyküsü, misyon ve vizyonu. | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
2) | Üniversitede uyulması gereken kurallar. Etik, dürüstlük, davranış kuralları, öğrencilerin, akademik ve idari personelin görev ve sorumlulukları. | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
3) | Üniversiteli olmak: Farklı illerden ve hatta ülkelerden insanlar ile bir arada olmak. Din, dil, ırk farkı gözetmeksizin yan yana durabilmek. | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
4) | Lisans ve Ön Lisans yönetmeliklerinin açıklanması | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
5) | Üniversite içi dijital iletişim ve eğitim platformlarının kullanımı (Mail, OİS, Blackboard, vb) | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
6) | Üniversitemizdeki kültür, sanat ve spor etkinlikleri, öğrenci kulüpleri; kısmi zamanlı çalışma imkânı | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
7) | Kütüphane Hizmetlerinin Tanıtımı | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
8) | ARA SINAV | |
9) | Şehrimizin kültürel atmosferi. Takip edilebilecek etkinlikler, ziyaret edilebilecek tarihi mekanlar. | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
10) | Kariyer Planlama: CV yazma ve mülakat teknikleri. İş başvurularında dikkat edilecek konular. Yüksek lisans olanakları. | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
11) | Kişisel yetenekler, hassas beceriler | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
12) | Erasmus ve değişim programları. | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
13) | Etkili iletişim ve sunum teknikleri | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
14) | Girişimcilik | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar |
15) | Fakültelerin Tanıtımı | Öğretim Elemanı tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar. |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Belli bir ders kitabı olmayıp, semineri veren öğretim üyesi konusunda kaynak önerebilir. |
Diğer Kaynaklar: | Articles and documents provided by lecturer |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 50 |