ENG103 Advanced English I Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENG103
Ders İsmi: Advanced English I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Hannaneh GHASSEMI
Dersi Veren(ler): Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Genel konular hakkında gerekçelere dayalı okuma ve anlama yapabilir, ayrıntıları ve ana fikirleri tespit edebilirsiniz.
Genel konulara ilişkin dinleme yapabilir, kritik bilgileri ve ana fikirleri not alabilirsiniz.
Genel konulara ilişkin tutarlı açıklamalar yapabilir, gerçeklere dayalı bilgiler sunabilirsiniz.
Rutin olmayan, hazırlıklı olmadığınız durumlar dahil olmak üzere genel konularda kendinize güvenerek iletişim kurabilirsiniz.
Açık ve net yapılandırılmış, içerisinde sıkça kullanılan kelimelerin yer aldığı metinleri okuyabilirsiniz.
Genel konulara ilişkin basit akademik yazım kurallarına uygun, açık ve uzun paragraflar yazabilirsiniz.
Dersin İçeriği: Ekstrem Sporlar, olasılık kipleri
Uzay, amaç bildiren bağlaçlar
Dil, zarflar ve karşılaştırmalar
Kariyer, gelecek zaman ve halleri
Ekoturizm-Turizm, çünkü-rağmen gibi bağlaçlar
İklim, gelecekteki olasılık halleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) işte, okulda, boş zamanlarında vb. düzenli olarak karşılaşılan tanıdık konularda net standart konuşmanın ana noktalarını anlar
2) Güncel olaylar veya kişisel veya mesleki ilgi alanlarına ilişkin birçok radyo veya TV programının ana fikrini, sunum nispeten yavaş ve net olduğunda anlar
3) günlük veya işle ilgili dilde sık kullanılan metinleri anlayabilir
4) kişisel mektuptaki olayların, duyguların ve dileklerin tanımını anlayabilir
5) Dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken ortaya çıkması muhtemel çoğu durumla başa çıkabilir
6) tanıdık, kişisel ilgi alanına giren veya günlük yaşamla ilgili (örn. Aile, hobiler, iş, seyahat ve güncel olaylar) konularda hazırlıksız konuşmaya girebilir
7) deneyimleri ve olayları, hayalleri, umutları ve tutkuları anlatmak için cümleleri basit bir şekilde birleştirebilir
8) Fikir ve planlar için kısaca sebepler ve açıklamalar verebilir
9) Bir hikaye anlatabilir veya bir kitap veya filmin olay örgüsünü ilişkilendirebilir ve tepkileri tanımlayabilir
10) Tanıdık veya kişisel ilgi alanına giren konularda basit bağlantılı metinler yazabilir
11) deneyimleri ve izlenimleri anlatan kişisel mektuplar yazabilir
12) İlgi alanıyla ilgili çok çeşitli konularda net, ayrıntılı açıklamalar sunabilir
13) çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını vererek güncel bir konuya bakış açısını açıklayabilir
14) alanıyla ilgili olmasalar bile özel makaleleri ve daha uzun teknik talimatları anlayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Life Advanced, National Geographic Learning
2) Life, National Geographic Learning
3) Life, National Geographic Learning
4) Life, National Geographic Learning
5) Life, National Geographic Learning
6) Life, National Geographic Learning
7) Life, National Geographic Learning
8) Life, National Geographic Learning
9) Life, National Geographic Learning
10) Life, National Geographic Learning
11) Life, National Geographic Learning
12) Life, National Geographic Learning
13) Life, National Geographic Learning
14) Final Exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: NORTHSTAR
Diğer Kaynaklar: Northstar My LAB

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50