ECON356 Behavioral EconomicsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECON356
Ders İsmi: Behavioral Economics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ceren İlkay SOYLU KÜÇÜKGÖNCÜ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gizem TURNA CEBECİ
Ceren İlkay SOYLU KÜÇÜKGÖNCÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı tüketici davranışlarını incelemek ve davranışsal iktisadın temel kavramlarını aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Homo economicus, belirsizlik, risk, mutluluk, rasyonel karar alma vb. konular ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bireylerin rasyonelliğini tartışıp, karar alma sürecini açıklayabilecek
2) Bireylerin davranışlarının nedenlerini ve davranış ile duyguları arasındaki ilişki açıklayabilecek
3) Önyargıları tanımlayıp, davranışlar ile ilişkisini ortaya koyabilecek
4) Bireylerin riskli ve belirsiz durumlarda verdiği kararı açıklayabilecek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Nick Wilkinson, Matthias Klaes (2012), An Introduction to Behavioral Economics, MacMillan
2) Ekonomik İnsanın Rasyonelliği Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
3) Nöroekonomi Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
4) Piyangolar ve Beklenen Fayda Teorisi Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
5) Mini-Quiz Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
6) Beklenen Fayda Paradoksları Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
7) Beklenti Teorisi Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
8) Ara Sınav
9) Sosyal Tercihler ve Deneyler Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
10) Risk ve Belirsizlik Durumunda Karar Alma Nick Wilkinson, Matthias Klaes (2012), An Introduction to Behavioral Economics, MacMillan
11) Economics of Happiness Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
12) Davranışsal Yanılgılar Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
13) Çerçeveleme ve Kayıptan Kaçınma Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
14) Aşırı Güven ve Kontrol Yanılsaması Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
15) Mülkiyet Etkisi ve Bilişsel&Duygusal Yanılgılar Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
16) Final Sınavı Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nick Wilkinson, Matthias Klaes (2012), An Introduction to Behavioral Economics, MacMillan
Tanaka, S. C. (2017). Behavioral Economics: Toward a New Economics by Integration with Traditional Economics. Springer.
Diğer Kaynaklar: Thaler, R., Sunstein, C. (2016) Dürtme, Pegasus Yayınları
Kahneman, D.(2011) Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 5 11 55
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 125