Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, temel elektrik ve manyetizma konularının öğretilerek, elektrik ve manyetizma teknolojilerinin güncel uygulamalarının daha iyi anlaşılmasının sağlanması ve bu teknolojilerin daha ileri bir noktaya taşınması için öğrencileri düşünmeye ve araştırmaya sevk etmektir. |
Dersin İçeriği: |
Elektrik yükü, Elektrik alan, Gauss yasası , Elektrik potansiyel, Kondansatörler ve Dielektrikler, Akım ve direnç, Doğru akım devreleri, Manyetik alan ve manyetik kuvvetler, Manyetik alan kaynakları, Elektromanyetik indüksiyon, İndüktans ve
Alternatif akım.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Elektrik ve manyetiğe giriş |
Yok. |
2) |
Elektriksel yük |
Öğretim üyesi ders notları |
3) |
Elektrik alan |
Öğretim üyesi ders notları |
4) |
Gauss yasası |
Öğretim üyesi ders notları |
5) |
Elektrik potensiyel |
Öğretim üyesi ders notları |
6) |
Elektrik potansiyel |
Öğretim üyesi ders notları |
7) |
Problem saati |
Öğretim üyesi ders notları |
8) |
Yarıyıl içi sınavları
|
Öğretim üyesi ders notları, online ve diğer kaynaklar. |
9) |
Sığa ve dielektrikler |
Öğretim üyesi ders notları |
10) |
Akım, direnç ve devreler |
Öğretim üyesi ders notları |
11) |
Doğru akım devreleri |
Öğretim üyesi ders notları |
12) |
Manyetik alan ve manyetik kuvvetler |
Öğretim üyesi ders notları |
13) |
Manyetik alan kaynakları |
Öğretim üyesi ders notları |
14) |
Elektromanyetik indüksiyon, indüktans ve alternatif akım |
Öğretim üyesi ders notları |
15) |
Elektromanyetik indüksiyon, indüktans ve alternatif akım |
Öğretim üyesi ders notları |
16) |
Yarıyıl sonu sınavları
|
Öğretim üyesi ders notları, online ve diğer kaynaklar. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
5 |
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır |
5 |
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
5 |
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
5 |
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
6) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
4 |
7) |
Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin kullanır. |
1 |
8) |
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
9) |
Deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder, yorumlar ve deneysel sonuçları iyileştirilmeye yönelik uygular. |
5 |
10) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
4 |
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
12) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
14) |
Mesleki uygulamalarda çevre ve iş güvenliği konularını gözetir |
3 |
15) |
Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. |
3 |
16) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. |
3 |
17) |
Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
3 |
18) |
Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. |
3 |
19) |
Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. |
2 |
20) |
Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. |
4 |
21) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
4 |
22) |
Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. |
|
23) |
Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
3 |
24) |
Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. |
1 |
25) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
1 |