Dersin Amacı: |
İş sağlığı ve güvenliği prensiplerinin öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. Bu derste, çeşitli sektörlerdeki tehlikeler ve bu tehlikelere karşı alınacabilecek önlemler öğrencilere aktarılacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Evde ve işyerinde Kişisel Sağlık ve Güvenlik, Kişisel güvenlik, Kazalar ve sanayi üzerindeki etkileri, işçi tazminatları, sağlık ve güvenlik personelinin rolleri, stres ve güvenlik, mekanik tehlikeler ve koruma, ısı ve sıcaklık tehlikeleri, yangın tehlikeleri, Gürültü ve titreşim tehlikeleri, Acil durumlar için hazırlık, Güvenliği teşvik, Sağlık ve güvenlik eğitimi, Endüstriyel hijyen. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş; İş Hukuku |
Kaynak kitapları ve ders notları |
2) |
İş hukuku
|
Kaynak kitapları ve ders notları |
3) |
İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları
|
Kaynak kitapları ve ders notları |
4) |
Fiziksel Risk Etmenleri
|
Kaynak kitapları ve ders notları |
5) |
Fiziksel Risk Etmenleri |
Kaynak kitapları ve ders notları |
6) |
Biyolojik Risk Etmenleri |
Kaynak kitapları ve ders notları |
7) |
Psikososyal Risk Etmenleri |
Kaynak kitapları ve ders notları |
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı
|
- |
9) |
Ergonomik Risk Etmenleri |
Kaynak kitapları ve ders notları |
10) |
Kimyasal Risk Etmenleri |
Kaynak kitapları ve ders notları |
11) |
Kimyasal Risk Etmenleri |
Kaynak kitapları ve ders notları |
12) |
Korunma Politikaları |
Kaynak kitapları ve ders notları |
13) |
Sağlık ve Güvenlik İşaretleri |
Kaynak kitapları ve ders notları |
14) |
Risk Değerlendirmesi |
Kaynak kitapları ve ders notları |
15) |
Afet ve Acil Durumlar
|
Kaynak kitapları ve ders notları |
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
7) |
Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin kullanır. |
|
8) |
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. |
|
9) |
Deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder, yorumlar ve deneysel sonuçları iyileştirilmeye yönelik uygular. |
|
10) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
|
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
14) |
Mesleki uygulamalarda çevre ve iş güvenliği konularını gözetir |
5 |
15) |
Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. |
|
16) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. |
|
17) |
Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
|
18) |
Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. |
|
19) |
Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. |
|
20) |
Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. |
|
21) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
22) |
Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. |
|
23) |
Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
|
24) |
Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. |
|
25) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|