ECON382 Labor RelationsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECON382
Ders İsmi: Labor Relations
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Zühal ÖZBAY DAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste çalışma ilişkileri kavramlarının yanı sıra ulusal ve uluslararası düzeyde konuya ilişkin bazı temel düzenlemeleri keşfedeceğiz. Bu bağlamda iş hukukunun felsefesi, iş yasasının kapsam ve temel hükümleri, işçi ve işveren açısından sendikaların rolü ile sendikalar ve toplu iş sözleşmesine yönelik temel hükümler ve işleyiş incelenecektir. Kapitalist sistem içerisinde çalışma ilişkilerinin düzenlenmesine referans olan uluslararası kuruluşların temel düzenlemeleri de bu kapsamda ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: Sanayi devrimi,İş hukukunun tarihsel gelişimi ve felsefesi,sistem teorisi ve günümüze yansımaları ile endüstri ilişkileri,sendikal hareketin uluslararası kaynakları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal hukuk bağlamında iş hukukunun felsefesini değerlendirir.
2) Endüstri ilişkileri kavramını ve kapsamını tarihsel gelişimi içerisinde açıklar.
3) Bireysel çalışma ilişkisini düzenleyen temel hükümleri anlar.
4) Sendikal hareketin tarihsel gelişimini ve uluslararası kuruluşların rolünü değerlendirir.
5) Türkiye’de sendikal örgütlenme düzenini açıklar.
6) Türkiye’de sendikal örgütlenmenin temel sorunlarını tartışır.
7) Türkiye’de toplu çalışma ilişkilerini düzenleyen temel hükümleri anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanayi devrimi ve toplumsal sonuçları
2) İş hukukunun tarihsel gelişimi ve felsefesi
3) Sistem teorisi ve günümüze yansımaları ile endüstri ilişkileri
4) Üretim ve yönetim ilişkilerinde dönüşüm ve çalışma ilişkilerine yansımaları
5) Sendikal hareketin uluslararası kaynakları
6) Türkiye’de bireysel çalışma ilişkilerinin iş yasası kapsamında kritik hükümleri
7) Türkiye’de bireysel çalışma ilişkilerinin iş yasası kapsamında kritik hükümleri
8) Ara Sınav
9) Türkiye’de sendikal hareketin örgütlenmesi ve sistemin sorunları
10) Türkiye’de toplu çalışma ilişkilerinin mevzuat kapsamında kritik hükümleri
11) Türkiye’de toplu çalışma ilişkilerinin mevzuat kapsamında kritik hükümleri
12) Türkiye’de işgücü piyasasının yapısal özelliklerinin değerlendirmesi
13) Türkiye’de işgücü piyasasını sayılarla değerlendirme
14) Türkiye’de işgücü piyasasını sayılarla değerlendirme
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Endüstri İlişkileri ve Yeni Gelişmeler / Prof. Dr. Aysen Tokol / Dora Yayınları / 2019
Toplu İş Hukuku Dersleri / Prof. Dr. Ömer Ekmekçi / İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ders Kitapları Dizisi /
Bireysel İş Hukuku Dersleri / Prof. Dr. Ömer Ekmekçi-Dr. Öğr. Üyesi Esra Yiğit / İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ders Kitapları Dizisi /

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 7 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100