Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Homo economicus temsili Robinson Crusoe |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.)
Edebiyattaki İktisat, İletişim Yayınları, 2014 İstanbul |
2) |
Kapitalizm ve Roman türünün ortaya çıkışı- Don Kişot |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
3) |
Sanayi Devrimi- Germinal |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
4) |
Sanayi Devrimi- Germinal-2 |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
5) |
Türkiye de Ulusal Burjuva oluşturma çabaları- Cevdet Bey ve Oğulları |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
6) |
Sanayinin getirdiği zenginlik Muhteşem Gatsby |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
7) |
Türk Edebiyatında İşçi Hareketleri |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı |
|
9) |
Savaş Yılları ve Edebiyata yansıması |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
10) |
Dünyada ve Türkiye'de Kapitalizmin Altın Çağı: 1950'ler |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
11) |
Özgürlük ve Devrim: 1960lar |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
12) |
Toplumsal Gerçekçilik ve Köy Romanları |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
13) |
Askeri Darbeler ve Romana Yansımaları |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
14) |
Neoliberal paradigmanın Edebiyata Yansımaları |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
15) |
Büyük Dünya Buhranı -Gazap Üzümleri |
Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul
Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London |
16) |
Yarıyıl Sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|