ECON384 İktisat ve EdebiyatKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECON384
Ders İsmi: İktisat ve Edebiyat
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Çiğdem BOZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Çiğdem BOZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İktisadi hayat yalnızca rasyonel hesaplamalarla değil, yaratıcılık, kolektif kurallar ve hislerle ilerler. Dolayısıyla iktisadi hayat, hayal gücü ve sosyal hislerin bir ürünüdür. Bu derste temel ekonomik kavramlara edebi eserler aracılığıyla bakacak ve rehber olarak iktisatçılar yerine yazar ve şairleri izleyeceğiz.
Dersin İçeriği: - Homo economicus temsili Robinson Crusoe
- Kapitalizm ve Roman türünün ortaya çıkışı- Don Kişot
- Sanayi Devrimi- Germinal
- Sanayinin getirdiği zenginlik Muhteşem Gatsby
- Türkiye de Ulusal Burjuva oluşturma çabaları- Cevdet Bey ve Oğulları
- Büyük Dünya Buhranı -Gazap Üzümleri
- Türk Edebiyatında İşçi Hareketleri
- Savaş Yılları ve Edebiyata yansıması
- Dünyada ve Türkiye'de Kapitalizmin Altın Çağı: 1950'ler
- Özgürlük ve Değişim İstenci: 1960'lar
- Toplumsal Gerçekçilik ve Köy Romanları
- Askeri Darbeler ve Romana Yansımaları
- Neoliberal paradigmanın Edebiyata Yansımaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Maddi kıtlık dünyasını ve yoksulluk sorunlarını, eşitsiz servet ve gelir dağılımını seçilmiş edebi eserler aracılığıyla yorumlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler edebiyatta tartışılan etik ve sanatsal konuları anlamak birkaç temel ekonomi nosyonu edinirler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ticari ve sosyal yaşamın eleştirel temsillerine özel önem vererek, sanayi Devrimi'nden günümüze seçilen edebi eselerdeki ekonomik olayların temsilini analiz eder
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Homo economicus temsili Robinson Crusoe Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişim Yayınları, 2014 İstanbul
2) Kapitalizm ve Roman türünün ortaya çıkışı- Don Kişot Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
3) Sanayi Devrimi- Germinal Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
4) Sanayi Devrimi- Germinal-2 Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
5) Türkiye de Ulusal Burjuva oluşturma çabaları- Cevdet Bey ve Oğulları Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
6) Sanayinin getirdiği zenginlik Muhteşem Gatsby Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
7) Türk Edebiyatında İşçi Hareketleri Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
8) Yarıyıl İçi Sınavı
9) Savaş Yılları ve Edebiyata yansıması Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
10) Dünyada ve Türkiye'de Kapitalizmin Altın Çağı: 1950'ler Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
11) Özgürlük ve Devrim: 1960lar Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
12) Toplumsal Gerçekçilik ve Köy Romanları Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
13) Askeri Darbeler ve Romana Yansımaları Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
14) Neoliberal paradigmanın Edebiyata Yansımaları Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
15) Büyük Dünya Buhranı -Gazap Üzümleri Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişimYayınları, 2014 İstanbul Bruna Ingrao, 2009, “Economics and literature”, in Richard Arena, Sheila Dow and Matthias Klaes (eds.), Open Economics: Economics in relation to other disciplines, Routledge, London
16) Yarıyıl Sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çınla Akdere & Derya Güler Aydın (der.) Edebiyattaki İktisat, İletişim Yayınları, 2014, İstanbul,
Diğer Kaynaklar: ----

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 18 18
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 100