ECON482 Dayanışma EkonomileriKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECON482
Ders İsmi: Dayanışma Ekonomileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Çiğdem BOZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sürdürülebilir ve hak temelli bir yaklaşım olarak Sosyal ve Dayanışma Ekonomisi, ekonomik krizler, artan eşitsizlikler ve iklim değişikliği gibi problemlere çözüm vizyonu kazandırır.
Dersin İçeriği: 1-Social and solidarity economy in historical perspective - Jean-Louis Laville
2 Prometheus, Trojan horse or Frankenstein? Appraising the social and solidarity economy - John-Justin McMurtry
3 Beyond the business case: a community economies approach to gender, development and social economy - Suzanne Bergeron and Stephen Healy
4 Can social and solidarity economy organisations complement or replace publicly traded companies? - Carina Millstone
5 Scaling the social and solidarity economy: opportunities and limitations of Fairtrade practice - Darryl Reed
6 The potential and limits of farmers' marketing groups as catalysts for rural development - Roldan Muradian
7 Institutionalising the social and solidarity economy in Latin America - José Luis Coraggio
8 Rebuilding solidarity-driven economies after neoliberalism: the role of cooperatives and local developmental states in Latin America - Milford Bateman
9 Enabling the social and solidarity economy through the co-construction of public policy - Marguerite Mendell and Béatrice Alain
10-10 Beyond alternative food networks: Italy's solidarity purchase groups and the United States' community economies - Cristina Grasseni, Francesca Forno and Silvana Signori
11 Social and solidarity investment in microfinance - Paul Nelson
12 Balancing growth and solidarity in community currency systems: the case of the Trueque in Argentina - Georgina M. Gómez
13 State and SSE partnerships in social policy and welfare regimes: the case of Uruguay - Cecilia Rossel
14 Extending social protection in health through SSE: possibilities and challenges in West Africa - Bénédicte Fonteneau
15 Enabling agricultural cooperatives in Uganda: the role of public policy and the state - Justine Nannyonjo
16 Embeddedness and the dynamics of growth: the case of the AMUL cooperative, India - Abhijit Ghosh
17 Taking solidarity seriously: analysing Kerala's Kudumbashree as a women's SSE experiment - Ananya Mukherjee-Reed (This chapter was translated into French for L’économie sociale et solidaire : levier de changement ?, published by CETRI)
18 Demonstrating the power of numbers: gender, solidarity and group dynamics in community forestry institutions - Bina Agarwa

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal ve Dayanışma Ekonomisi hakkında tarihsel bir perspektif kazanır
2) - Tedarik süreçlerinde piyasa ve devletten farklı bir alternatif olabileceğini kavrar
3) Kolektif eylem ve dayanışma pratiklerini öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tarihsel perspektifte Sosyal ve Dayanışma Ekonomisi Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 1
2) İş vakasının ötesinde: cinsiyet, kalkınma ve sosyal ekonomiye topluluk ekonomileri yaklaşımı Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 3
3) Sosyal ve dayanışma ekonomi organizasyonları kamu işletmelerini tamamlayabilir mi veya onların yerine geçebilir mi? Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 4
4) Sosyal ve Dayanışma Ekonomisini ölçeklendirme: Adil ticaret pratiğinin fırsatlar ve sınırları Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 5
5) Latin Amerika'da sosyal ve dayanışma ekonomisinin kurumsallaşması Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6
6) Neoliberalizm sonrasında dayanışma bazlı ekonomilerin inşaası: Latin Amerika'da kooperatiflerin ve yerel kalkınma birmlerinin rolü Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 8
7) Kamu politikaları aracılığıyla sosyal ve dayanışma ekonomisinin inşaası Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6
8) Alternatif gıda şebekeleri Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6
9) Mikrofinansta sosyal ve dayanışma ekonomisi yatırımı Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6
10) Yerel para sistemlerinde büyüme ve dayanışma dengesini kurmak: Arjantin Truque örneği Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6
11) Sosyal politika ve refah rejimlerinde Devlet ve SDE sahiplikleri: Uruguay örneği Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6
12) Prometus, Truva Atı ve Frankestein? Sosyal ve Dayanışma Ekonomisini Yüceltmek Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 2
13) SDE ler aracılığıyla sosyal korumayı büyütmek: Batı Afrika örneği Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 2
14) Rakamların gücünü göstermek: Topluluk orman kurumlarında cinsiyet, dayanışma ve grup dinamikleri Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 18

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books
Diğer Kaynaklar: Articles from Social Economy web site

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 24 24
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 100