Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECON482 | ||||||||
Ders İsmi: | Dayanışma Ekonomileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Çiğdem BOZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sürdürülebilir ve hak temelli bir yaklaşım olarak Sosyal ve Dayanışma Ekonomisi, ekonomik krizler, artan eşitsizlikler ve iklim değişikliği gibi problemlere çözüm vizyonu kazandırır. |
Dersin İçeriği: | 1-Social and solidarity economy in historical perspective - Jean-Louis Laville 2 Prometheus, Trojan horse or Frankenstein? Appraising the social and solidarity economy - John-Justin McMurtry 3 Beyond the business case: a community economies approach to gender, development and social economy - Suzanne Bergeron and Stephen Healy 4 Can social and solidarity economy organisations complement or replace publicly traded companies? - Carina Millstone 5 Scaling the social and solidarity economy: opportunities and limitations of Fairtrade practice - Darryl Reed 6 The potential and limits of farmers' marketing groups as catalysts for rural development - Roldan Muradian 7 Institutionalising the social and solidarity economy in Latin America - José Luis Coraggio 8 Rebuilding solidarity-driven economies after neoliberalism: the role of cooperatives and local developmental states in Latin America - Milford Bateman 9 Enabling the social and solidarity economy through the co-construction of public policy - Marguerite Mendell and Béatrice Alain 10-10 Beyond alternative food networks: Italy's solidarity purchase groups and the United States' community economies - Cristina Grasseni, Francesca Forno and Silvana Signori 11 Social and solidarity investment in microfinance - Paul Nelson 12 Balancing growth and solidarity in community currency systems: the case of the Trueque in Argentina - Georgina M. Gómez 13 State and SSE partnerships in social policy and welfare regimes: the case of Uruguay - Cecilia Rossel 14 Extending social protection in health through SSE: possibilities and challenges in West Africa - Bénédicte Fonteneau 15 Enabling agricultural cooperatives in Uganda: the role of public policy and the state - Justine Nannyonjo 16 Embeddedness and the dynamics of growth: the case of the AMUL cooperative, India - Abhijit Ghosh 17 Taking solidarity seriously: analysing Kerala's Kudumbashree as a women's SSE experiment - Ananya Mukherjee-Reed (This chapter was translated into French for L’économie sociale et solidaire : levier de changement ?, published by CETRI) 18 Demonstrating the power of numbers: gender, solidarity and group dynamics in community forestry institutions - Bina Agarwa |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tarihsel perspektifte Sosyal ve Dayanışma Ekonomisi | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 1 |
2) | İş vakasının ötesinde: cinsiyet, kalkınma ve sosyal ekonomiye topluluk ekonomileri yaklaşımı | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 3 |
3) | Sosyal ve dayanışma ekonomi organizasyonları kamu işletmelerini tamamlayabilir mi veya onların yerine geçebilir mi? | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 4 |
4) | Sosyal ve Dayanışma Ekonomisini ölçeklendirme: Adil ticaret pratiğinin fırsatlar ve sınırları | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 5 |
5) | Latin Amerika'da sosyal ve dayanışma ekonomisinin kurumsallaşması | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6 |
6) | Neoliberalizm sonrasında dayanışma bazlı ekonomilerin inşaası: Latin Amerika'da kooperatiflerin ve yerel kalkınma birmlerinin rolü | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 8 |
7) | Kamu politikaları aracılığıyla sosyal ve dayanışma ekonomisinin inşaası | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6 |
8) | Alternatif gıda şebekeleri | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6 |
9) | Mikrofinansta sosyal ve dayanışma ekonomisi yatırımı | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6 |
10) | Yerel para sistemlerinde büyüme ve dayanışma dengesini kurmak: Arjantin Truque örneği | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6 |
11) | Sosyal politika ve refah rejimlerinde Devlet ve SDE sahiplikleri: Uruguay örneği | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 6 |
12) | Prometus, Truva Atı ve Frankestein? Sosyal ve Dayanışma Ekonomisini Yüceltmek | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 2 |
13) | SDE ler aracılığıyla sosyal korumayı büyütmek: Batı Afrika örneği | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 2 |
14) | Rakamların gücünü göstermek: Topluluk orman kurumlarında cinsiyet, dayanışma ve grup dinamikleri | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books, Ch 18 |
Ders Notları / Kitaplar: | Social and Solidarity Economy: Beyond the Fringe, Edited by Peter Utting, 2015, Zed Books |
Diğer Kaynaklar: | Articles from Social Economy web site |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |||||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |||||||||||||||
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |||||||||||||||
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |
3) | Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |
6) | İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |
7) | Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |
8) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |
10) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |
11) | Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |
13) | Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |
14) | Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |
15) | Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |
16) | Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 100 |