POLS381 Turkish-Greek RelationsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POLS381
Ders İsmi: Turkish-Greek Relations
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Nihan KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Türk-Yunan ilişkilerine dair kapsamlı bilgi ve analiz vermektir.
Dersin İçeriği: Bu derste, öğrencilerin lisans eğitimleri boyunca Türk dış politikasına ilişkin öğrendiklerine katkı sağlayacak biçimde spesifik olarak, Türkiye ile Yunanistan arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Bu bağlamda öncelikle, ders içinde analiz edilecek başlıklara bir alt yapı oluşturmak için Türkiye Cumhuriyeti’nin dış politikası, Yunanistan temelli olarak ele alınacak ve dönemler itibarıyla Türk-Yunan ilişkilerinin tarihsel gelişimi (Osmanlı İmparatorluğu döneminde Türk-Yunan ilişkileri, Yunan Bağımsızlık Savaşı, Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Sèvres ve Lausanne Antlaşmaları, Atatürk Dönemi, İsmet İnönü Dönemi 1938-1945, 1945-1960 Dönemi, 1960-1990 Dönemi, Soğuk Savaş Sonrası Dönem) aktarılacaktır. Bu arka planın yanında Türk-Yunan ilişkilerinde sorunlu alanlar ve konular, içerikleri ile doğru orantılı olarak tarihsel gelişimleri, tarafların hukuksal tezleri ve güncel boyutları ile incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencilerin; Osmanlı-Türkiye ile Yunanistan arasındaki ilişkilerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilmeleri.
2) Türk-Yunan ilişkilerine dair temel dönüm noktaları tespit edilecektir.
3) Türk-Yunan ilişkilerinde etkili olan diğer devletlerin ve uluslararası örgütlerin politikaları hakkında bilgi sahibi olmaları.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Türkçe ve yabancı literatürdeki kaynakları okuyarak, Türk-Yunan ilişkileri ilgili güncel gelişmeleri analitik olarak yorumlayabilmeleri.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Tanışma • Richard Clogg, A Concise History of Greece, 2nd. Ed. (Cambridge: Cambridge University Press, 2002), pp. 7-97. • Alexis Heraclides, The Greek-Turkish conflict in the Aegean : Imagined enemies, Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York : Palgrave Macmillan, 2010, pp. 3-30.
2) Tarihsel Arka Plan: Devlet, Millet ve İdeoloji • John S. Koliopoulos and Thanos Veremis, Greece, the Modern Sequel: From 1821 to the Present (London: Hurst, 2004), pp.181-262. • Thalia Dragonas and Faruk Birtek, Citizenship and the Nation-State in Greece and Turkey (London: Routledge, 2004): Chapters by Keyder, pp. 2-17; Kostis, pp.18-36; Birtek, pp. 37-48; Lekas, pp. 49-66; and Erdem, pp. 67-84. • Alexis Heraclides, The Greek-Turkish conflict in the Aegean : Imagined enemies, Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York : Palgrave Macmillan, 2010, pp. 31-52.
3) Milliyetçilik ve Kimlik • Umut Özkırımlı and Spyros A. Sofos, Tormented by History: Nationalism in Greece and Turkey (London: Hurst, 2008) pp. 1-75. • John S. Koliopoulos and Thanos Veremis, Greece, the Modern Sequel: From 1821 to the Present (London: Hurst, 2004), pp. 263-275. • Alexis Heraclides, The Greek-Turkish conflict in the Aegean : Imagined enemies, Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York : Palgrave Macmillan, 2010, pp. 52-74.
4) Lozan: Mübadele ve Sonuçları • Umut Özkırımlı and Spyros A. Sofos, Tormented by History: Nationalism in Greece and Turkey (London: Hurst, 2008) pp. 77-194 • Renée Hirschon, ed., Crossing the Aegean, (New York and Oxford: Berghahn Books, 2003), Part I, pp. 3-20; Part II: Keyder, pp. 39-52; Veremis, pp. 53-62, Aktar, pp. 79-96, Alexandris, pp. 117-132.
5) 1.Vize
6) İkili İlişkiler ve Ege Sorunu • Alexis Heraclides, The Greek-Turkish conflict in the Aegean : Imagined enemies, Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York : Palgrave Macmillan, 2010, pp. 77-164. • John S. Koliopoulos and Thanos Veremis, Greece, the Modern Sequel: From 1821 to the Present (London: Hurst, 2004): pp.294-326. • Mustafa Aydın and Kostas Ifantis, eds., Turkish-Greek Relations: The Security Dilemma in the Aegean (London: Routledge, 2004): Part I: From Conflict to Reconciliation? Aydın, pp. 21-51; Heraclides, pp. 67-93; Bahcheli, 95-120; 245-268.
7) Ege'de Müzakere ve Caydırma, Gerilim Düşürme ve Güven Arttırma • Panayotis Tsakonas, The Incomplete Breakthrough in Greek-Turkish Relations: Grasping Greece's Socialization Strategy (London: PalgraveMacmillan, 2010). • Mustafa Aydın and Kostas Ifantis, eds., Turkish-Greek Relations: The Security Dilemma in the Aegean (London: Routledge, 2004), Ayman, pp. 213-244.
8) Yarıyıl içi sınavı
9) Yunanistan, Türkiye ve Batı Güvenliği • Alexis Heraclides, The Greek-Turkish conflict in the Aegean : Imagined enemies, Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York : Palgrave Macmillan, 2010, pp. 167-219. • Ali Çarkoğlu and Barry Rubin, eds., “Greek-Turkish Relations in an Era of Détente”, Turkish Studies 5 (no.1 Spring 2004): Special Issue [also published as book by London: Routledge, 2005]: Ifantis, 21-44.* • Ian Lesser, Security and Strategy in the Eastern Mediterranean (Athens: Eliamep, 2006)
10) Yumuşama ve Sonuçları • Alexis Heraclides, The Greek-Turkish conflict in the Aegean : Imagined enemies, Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York : Palgrave Macmillan, 2010, pp. 167-219. • Ali Çarkoğlu and Barry Rubin, eds., “Greek-Turkish Relations in an Era of Détente”, Turkish Studies 5 (no.1 Spring 2004): Special Issue [also published as book by London: Routledge, 2005]: Evin, pp.4-20; Anastakis, pp. 45-60.
11) Kıbrıs Meselesi • Dimitris Keridis and Dimitrios Triantaphyllou, eds., Greek-Turkish Relations in the Era of Globalization (Dallas, VA: Brassey’s, 2001), Mcdonald, pp. 116-150. • International Crisis Group Report, Cyprus: Reunification or Partition? Europe Report N°201 – 30 September 2009.
12) AB Faktörü • Steven Larrabee and Ian Lesser, Turkish Foreign Policy in the Age of Uncertainty (Santa Monica, CA: Rand, 2003), Chapter 4: Relations with Greece and the Balkans, pp. 71-97. • Bahar Rumelili, The European Union’s Impact on the Greek-Turkish Conflict University of Birmingham, EU Border Conflicts Studies, Occasional Paper 6 (2004) • Bahar Rumelili, “Civil Society and the Europeanization of Greek-Turkish Cooperation,” South European Society and Politics 10 (no.1 March 2005): 43-54 • Kemal Kirişci, “The ‘Enduring Rivalry’ between Greece and Turkey: Can ‘Democratic Peace’ break it?”, Alternatives; Turkish Journal Of International Relations: 1 (No.,1 Spring 2002): 38-50. • Ahmet O. Evin, “The Future of Greek-Turkish Relations,” Southeast European and Black Sea Studies 5 (no.3: 2005)
13) Hatıra ve Kimlik • Bruce Clark, Twice a Stranger: How Mass Expulsion Forged Modern Greece and Turkey (London: Granta, 2007)
14) Genel Değerlendirme & Türk-Yunan İlişkilerinin Geleceği
15) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Richard Clogg, A Concise History of Greece, 2nd. Ed. (Cambridge: Cambridge University Press, 2002)
John S. Koliopoulos and Thanos Veremis, Greece, the Modern Sequel: From 1821 to the Present (London: Hurst, 2004)
Alexis Heraclides, The Greek-Turkish conflict in the Aegean : Imagined enemies, Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York : Palgrave Macmillan, 2010
Umut Özkırımlı and Spyros A. Sofos, Tormented by History: Nationalism in Greece and Turkey (London: Hurst, 2008)
Renée Hirschon, ed., Crossing the Aegean, (New York and Oxford: Berghahn Books, 2003)
Mustafa Aydın and Kostas Ifantis, eds., Turkish-Greek Relations: The Security Dilemma in the Aegean (London: Routledge, 2004)
Panayotis Tsakonas, The Incomplete Breakthrough in Greek-Turkish Relations: Grasping Greece's Socialization Strategy (London: PalgraveMacmillan, 2010)
Diğer Kaynaklar: Steven Larrabee and Ian Lesser, Turkish Foreign Policy in the Age of Uncertainty (Santa Monica, CA: Rand, 2003)
Bahar Rumelili, “Civil Society and the Europeanization of Greek-Turkish Cooperation,” South European Society and Politics 10 (no.1 March 2005): 43-54 .
Kemal Kirişci, “The ‘Enduring Rivalry’ between Greece and Turkey: Can ‘Democratic Peace’ break it?”, Alternatives; Turkish Journal Of International Relations: 1 (No.,1 Spring 2002): 38-50.
Ahmet O. Evin, “The Future of Greek-Turkish Relations,” Southeast European and Black Sea Studies 5 (no.3: 2005)
Michalis Stavrou Michael, Resolving the Cyprus Conflict: Negotiating History (London: PalgraveMacmillan, 2009)
George Papandreou, “Principles of Greek Foreign Policy,” Mediterranean Quarterly, Winter 2001: 1-10.
Bruce Clark, Twice a Stranger: How Mass Expulsion Forged Modern Greece and Turkey (London: Granta, 2007)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 60
Sunum / Seminer 1 1
Ara Sınavlar 2 6
Final 1 3
Toplam İş Yükü 106