POLS481 Globalization and Global NetworksKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POLS481
Ders İsmi: Globalization and Global Networks
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Efe SIVIŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Efe SIVIŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı küreselleşme süreci ile önem kazanan ulusaşırı sorunları, bu sorunlara yönelik geliştirilen çözüm önerilerini, küresel yönetişim mekanizmalarını ve dünya siyasetinde yeni bir oluşum olarak ortaya çıkan küresel ağları ele almaktır.
Dersin İçeriği: Çevre sorunları, mülteci akışları, uyuşturucu ve insan kaçakçılığı, siber saldırılar gibi ulusaşırı sorunlar, egemen devletlerin yanıt verebileceğinden veya yanıt vermeye istekli olandan daha hızlı bir şekilde sınırları aşarak küresel toplumun refahını giderek daha fazla tehdit eder hale gelmiştir.Bu ders hem doğası hem de çözümü itibari ile devlet egemenliğinin ötesine geçen bu küresel sorunları ele almakta ve küresel ve ulusal meselelerde giderek daha önemli bir rol oynayan ulusötesi ağ ve aktörlerin yapılarını, işlevlerini ve etkilerini incelemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Küresel sorunları etkili bir biçimde kavrama ve analiz etme yeteneğine sahip olur.
2) Küreselleşme ve ulusötesiliğin itici güçlerini ve sonuçlarını öğrenir
3) Küresel ve ulusal meselelerde önemli bir rol oynayan ulusötesi ağ ve aktörlerin yapıları, işlevleri ve etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Küresel güncel sorunlar ve çözümleri hakkında daha yenilikçi ve eleştirel düşünebilme ve daha net ve ikna edici biçimde ifade edebilme yetileri kazanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Giriş
2) Küreselleşme : Tanımı, Boyutları ve Yaklaşımlar
3) 21.yüzyılda Küresel Siyaset: Hegemonyadan Çok-Kutupluluğa
4) Uluslararası Kuruluşlar ve Küresel Yönetişim
5) Ulusal Güvenlikten Küresel Güvenliğe
6) Ulusötesi Ağlarda Siyaset ve Sivil Toplum Kuruluşları
7) Ekonominin küreselleşmesi, Çok Uluslu şirketler ve Uluslararası Ekonomik Örgütler
8) Yarıyıl İçi Sınavı
9) Çevre ve İklim Değişikliği: Ortak Yuvamıza Sahip Çıkmak
10) Sınırların Ötesinde Siber Saldırılar
11) Gerçek-sonrası Toplum ve Küresel bir Sorun olarak Dezenformasyon
12) Mülteciler, Ülke içinde Yerinden Edilmiş İnsanlar ve Göçmenler: Sınırların Ötesinde İnsanlar
13) Küresel Terör ve Suç Ağları
14) Kitle İmha Silahlarının Kontrolü ve Ortadan Kaldırmanın Zorlukları
15) Yarıyıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Maryann Cusimano Love, Global Issues beyond Sovereignty, Rowman & Littlefield, 2019.
Diğer Kaynaklar: Daniel Innerarity, Politics for a Post-Sovereign Society in The New Global Disorder, Columbia University Press , 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Akran Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 112