POLS483 Democracy, Authoritarianism and Political Regimes in the 21st CenturyKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POLS483
Ders İsmi: Democracy, Authoritarianism and Political Regimes in the 21st Century
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Tuba ELDEM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yirminci yüzyıl, rejim değişikliğinde dramatik dalgalanmalar gördü: Savaş arası dönemde Avrupa demokrasilerinin çöküşü; 1960'larda ve 1970'lerde Latin Amerika'da askeri yönetime dönüş; ve Ortadoğu haricinde dünyanın birçok yerinde bunu izleyen demokratikleşme dalgasını yaşadı. Rejim siyasetine rakip teorik yaklaşımları analiz eden bu ders, öğrencilere, siyasi rejimlerin ve kurumların karşılaştırmalı analizinin yanı sıra dış değişkenlerin siyasi rejimler üzerindeki etkisine ilişkin mevcut teorilerin temelini oluşturan ana fikirleri tanıtmak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği: Bu ders demokratikleşme ve diğer rejim değişikliği biçimleriyle ilgili köklü literatürü inceler. Okumalar teorik olarak düzenlenmiştir, ancak farklı bölgelerden ampirik kanıtlar da verilecektir. Dersin dört ana bölümü vardır (1) Karşılaştırmalı analize giriş (2) Siyasi bir rejim olarak demokrasinin kavramsal, teorik ve kurumsal temelleri ve demokratik geçiş koşulları; 3) Otoriter rejimlerin kavramsal, teorik ve kurumsal temelleri ve otoriter rejimlerin dayanıklılığının karşılaştırmalı analizi; ve (4) Rejim değişikliğinin dış etkenleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Siyaset biliminin ve karşılaştırmalı siyasal sistemler alt disiplinin temel kavramlarını öğrenecekler.
2) Siyasal süreçler, ilişkiler ve olaylar arasındaki bağlantıları açıklayacaklar.
3) Demokrasinin farklı modellerinin farkına varacaklar ve bu modellerin eksikliklerini ve hangi bağlamda geliştiklerini anlayacaklar
4) Siyasal rejimlerin ve sistemlerin kurumsal farklılıklarını öğrenecek ve bu modellerin eksikliklerini ve hangi bağlamda geliştiklerini anlayacaklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler farklı siyasi yapıların, kurumların, kültürlerin, rejimlerin ve sistemlerin nasıl karşılaştırılacağını öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Genel Giriş
2) Bir Yöntem ve Alt Disiplin olarak Karşılaştırmalı Siyaset
3) Karşılaştırmalı Siyasette Teori: Başlıca Araştırma Gelenekleri
4) Siyasal Analizin Unsurları: Aktörler, Kurumlar, Yapılar, Normlar ve Süreçler
5) Political Regimes: Democracy
6) Demokrasinin Sosyal, Ekonomik ve Yapısal Gereksinimleri
7) Demokratikleşme Teorileri ve Demokratik Konsolidasyon
8) Yarıyıl İçi Sınavı
9) Darbeler ve Rejim Değişiklikleri
10) Otoriteryanizm ve Otoriter Rejimlerin Çeşitliliği
11) Otoriter Rejimlerin Dayanıklılığının ve Yıkılmasının Nedenleri
12) Demokratikleşmenin Dış Etkenleri: Uluslararası normlar ve kurumlar
13) Dışarıdan Empoze Edilen Rejim Değişiklikleri: Demokrasi Teşviki ve Uluslararası Müdahale
14) Dışarıdan empoze edilen rejim değişiklikleri: Afganistan, Irak, Libya ve Suriye Vakaları
15) Yarıyıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alan Siaroff , Comparing Political Regimes: A Thematic Introduction to Comparative Politics, Broadview Press, 2005
Sheri Berman, Democracy and Dictatorship in Europe: From the Ancien Régime to the Present Day, Oxford University Press, 2019
Diğer Kaynaklar: Barbara Geddes, Joseph George Wright, Joseph Wright, Erica Frantz, How Dictatorships Work: Power, Personalization, and Collapse, Cambridge University Press, 2018
Milan W. Svolik, The Politics of Authoritarian Rule,Cambridge UniversitPress, 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 106