Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | POLS483 | ||||||||
Ders İsmi: | Democracy, Authoritarianism and Political Regimes in the 21st Century | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Tuba ELDEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yirminci yüzyıl, rejim değişikliğinde dramatik dalgalanmalar gördü: Savaş arası dönemde Avrupa demokrasilerinin çöküşü; 1960'larda ve 1970'lerde Latin Amerika'da askeri yönetime dönüş; ve Ortadoğu haricinde dünyanın birçok yerinde bunu izleyen demokratikleşme dalgasını yaşadı. Rejim siyasetine rakip teorik yaklaşımları analiz eden bu ders, öğrencilere, siyasi rejimlerin ve kurumların karşılaştırmalı analizinin yanı sıra dış değişkenlerin siyasi rejimler üzerindeki etkisine ilişkin mevcut teorilerin temelini oluşturan ana fikirleri tanıtmak için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders demokratikleşme ve diğer rejim değişikliği biçimleriyle ilgili köklü literatürü inceler. Okumalar teorik olarak düzenlenmiştir, ancak farklı bölgelerden ampirik kanıtlar da verilecektir. Dersin dört ana bölümü vardır (1) Karşılaştırmalı analize giriş (2) Siyasi bir rejim olarak demokrasinin kavramsal, teorik ve kurumsal temelleri ve demokratik geçiş koşulları; 3) Otoriter rejimlerin kavramsal, teorik ve kurumsal temelleri ve otoriter rejimlerin dayanıklılığının karşılaştırmalı analizi; ve (4) Rejim değişikliğinin dış etkenleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Giriş | |
2) | Bir Yöntem ve Alt Disiplin olarak Karşılaştırmalı Siyaset | |
3) | Karşılaştırmalı Siyasette Teori: Başlıca Araştırma Gelenekleri | |
4) | Siyasal Analizin Unsurları: Aktörler, Kurumlar, Yapılar, Normlar ve Süreçler | |
5) | Political Regimes: Democracy | |
6) | Demokrasinin Sosyal, Ekonomik ve Yapısal Gereksinimleri | |
7) | Demokratikleşme Teorileri ve Demokratik Konsolidasyon | |
8) | Yarıyıl İçi Sınavı | |
9) | Darbeler ve Rejim Değişiklikleri | |
10) | Otoriteryanizm ve Otoriter Rejimlerin Çeşitliliği | |
11) | Otoriter Rejimlerin Dayanıklılığının ve Yıkılmasının Nedenleri | |
12) | Demokratikleşmenin Dış Etkenleri: Uluslararası normlar ve kurumlar | |
13) | Dışarıdan Empoze Edilen Rejim Değişiklikleri: Demokrasi Teşviki ve Uluslararası Müdahale | |
14) | Dışarıdan empoze edilen rejim değişiklikleri: Afganistan, Irak, Libya ve Suriye Vakaları | |
15) | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Alan Siaroff , Comparing Political Regimes: A Thematic Introduction to Comparative Politics, Broadview Press, 2005 Sheri Berman, Democracy and Dictatorship in Europe: From the Ancien Régime to the Present Day, Oxford University Press, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | Barbara Geddes, Joseph George Wright, Joseph Wright, Erica Frantz, How Dictatorships Work: Power, Personalization, and Collapse, Cambridge University Press, 2018 Milan W. Svolik, The Politics of Authoritarian Rule,Cambridge UniversitPress, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 106 |