NUTR396 Yaşam Boyu BeslenmeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NUTR396
Ders İsmi: Yaşam Boyu Beslenme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Muazzez GARİPAĞAOĞLU DENİZHAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı beslenme ve sağlık arasındaki ilişki ve bebeklikten yaşlılık dönemine kadar sık rastlanan bazı hastalıklarda beslenme konusunda bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Beslenme ve sağlık, beslenmeyle ilgili temel kavramlar, yeterli ve dengeli beslenme, gebelik ve laktasyon döneminde beslenme, bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: anne sütü, tamamlayıcı beslenme, okul öncesi dönemde beslenme, okul döneminde beslenme, adolesan döneminde beslenme, özel durumlarda beslenme, yaşlılık döneminde beslenme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir.
2) Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde temel beslenme özelliklerini açıklayabilir.
3) Gebelik ve laktasyon döneminde beslenme özelliklerini öğrenir.
4) Besin ögelerini sınıflandırıp kaynaklarını ve bireye özgü gereksinimleri öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beslenme ve Sağlık 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
2) Beslenmeyle İlgili Temel Kavramlar 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
3) Yeterli ve Dengeli Beslenme 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
4) Gebelik ve Laktasyon Döneminde Beslenme 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
5) Bebeklik (0-1yaş) Döneminde Beslenme: Anne Sütü 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
6) Bebeklik (0-1yaş) Döneminde Beslenme: Tamamlayıcı Beslenme 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
7) Genel Tekar 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
8) Yarıyıl içi sınavları 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
9) Okul Öncesi Dönemde Beslenme 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
10) Okul Döneminde Beslenme 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
11) Adolesan Döneminde Beslenme 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
12) Özel Durumlarda Beslenme 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
13) Yaşlılık Döneminde Beslenme 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
14) Sunumlar 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
15) Yarıyıl sonu sınavları 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, 3.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009
2.Baysal A. Yaşlılıkta Beslenme, 3. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi,
Diğer Kaynaklar: 1.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 66