NUTR494 Acil ve Afet Durumlarında BeslenmeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NUTR494
Ders İsmi: Acil ve Afet Durumlarında Beslenme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Muazzez GARİPAĞAOĞLU DENİZHAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı afet durumlarında beslenme özelliklerini, beslenme yetersizliklerini, beslenme hizmetlerinin organizasyonunun değerlendirilmesini, afetzedelere yönelik beslenme uygulamalarını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Acil durum ve afet tanımı, afet öncesi, afet durumunda ve afet sonrası beslenme durumunun yönetiminde besin güvencesi ve güvenliğinin sağlanması, beslenme durumunun ve sorunların tanımlanması, toplu beslenme sistemlerinin oluşturulması, uygulanması, izlenmesi, uygun eğitim programlarının geliştirilmesinde ve uygulanmasındaki temel ilkeler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Afet durumunda beslenme durumunu değerlendirir ve sorunları tanımlar.
2) Afet durumlarında beslenme gereksinimlerini öğrenir.
3) Afetzedelere yönelik beslenme uygulamalarını öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Uygun eğitim programlarının geliştirilmesinde ve uygulanmasındaki temel ilkeleri uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Acil Durum ve Afet Nedir? Beslenmenin Önemi 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
2) Acil Ve Afet Durumlarında Enerji ve Besin Ögeleri Gereksinmesinin Karşılanması 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
3) Acil Ve Afet Durumlarında Karşılaşılan Beslenme ve Sağlık Sorunları-1 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
4) Acil Ve Afet Durumlarında Karşılaşılan Beslenme ve Sağlık Sorunları-2 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
5) Acil Ve Afet Durumlarında Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
6) Kısa Dönemde Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
7) Uzun Dönemde Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
8) Yarıyıl içi sınavları 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
9) Risk Gruplarında Beslenmenin Yönetimi 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
10) Afet Durumlarında Bebek Beslenmesi 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
11) Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetimi-1 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
12) Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetimi-2 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
13) Besin Güvenliği 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
14) Beslenme Eğitimi 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
15) Yarıyıl sonu sınavları 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004 2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000. 3.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004
2.WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. The Management of Nutrition In Major Emergencies. WHO. Geneva. 2000.
Diğer Kaynaklar: 1.WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 66