Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPE123 | ||||||||
Ders İsmi: | Kapsayıcı Eğitim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme; kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama; kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma; kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlayabilme; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlayabilme; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlayabilme ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinliklerini seçebilme. |
Dersin İçeriği: | Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kapsayıcı Eğitim Kavramı | |
2) | Kapsayıcı Eğitimin Tarihsel Gelişimi | |
3) | Kapsayıcı eğitimin felsefi sosyolojik temelleri | |
4) | Kapsayıcı Eğitimin yasal dayanakları | |
5) | Kapsayıcı Eğitimin etkililiği için temel faktörler | |
6) | Kapsayıcı eğitim ve öğretim süreçleri | |
7) | Kapsayıcı değerlendirme | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kapsayıcı eğitim ve mülteci öğrenciler | |
10) | Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri | |
11) | Kapsayıcı eğitim araştırmaları | |
12) | Kapsayıcı eğitim uygulamaları | |
13) | Kapsayıcı eğitim uygulamaları | |
14) | Kapsayıcı eğitim uygulamaları | |
15) | Kapsayıcı eğitim uygulamaları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Hasan Gürgür, Salih Rakap (2019) . Kapsayıcı Eğitim, Pegem A Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Hasan Gürgür, Salih Rakap (2019) . Kapsayıcı Eğitim, Pegem A Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler, | ||||||||
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler, | ||||||||
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler, | ||||||||
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler, | ||||||||
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar, | ||||||||
6) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler. | ||||||||
7) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler, | ||||||||
8) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler. | ||||||||
9) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler, |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler, | 4 |
2) | Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler, | 4 |
3) | Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler, | 2 |
4) | Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler, | 3 |
5) | Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar, | 4 |
6) | Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler. | 5 |
7) | Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler, | 5 |
8) | Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler. | 4 |
9) | Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler, | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |