SPE123 Kapsayıcı EğitimKurumsal BilgilerAkademik Programlar Beden Eğitimi ve Spor ÖğretmenliğiÖğrenciler İçin Bilgiler
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPE123
Ders İsmi: Kapsayıcı Eğitim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrama; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı bilme; kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrama; kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanma; kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlayabilme; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlayabilme; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlayabilme ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinliklerini seçebilme.
Dersin İçeriği: Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kapsayıcı eğitimin içeriğini ve önemini kavrar.
2) Kapsayıcı eğitimin gerektirdiği öğretmen rollerini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanaklarını, ulusal ve uluslar arası mevzuatı anlar.
2) Kapsayıcı eğitim için gereken tutum ve değerleri kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kapsayıcı okul ve sınıf ortamı hazırlar.
2) Kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlar ve kapsayıcı ders materyalleri ve etkinlikleri seçebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kapsayıcı Eğitim Kavramı
2) Kapsayıcı Eğitimin Tarihsel Gelişimi
3) Kapsayıcı eğitimin felsefi sosyolojik temelleri
4) Kapsayıcı Eğitimin yasal dayanakları
5) Kapsayıcı Eğitimin etkililiği için temel faktörler
6) Kapsayıcı eğitim ve öğretim süreçleri
7) Kapsayıcı değerlendirme
8) Ara sınav
9) Kapsayıcı eğitim ve mülteci öğrenciler
10) Kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri
11) Kapsayıcı eğitim araştırmaları
12) Kapsayıcı eğitim uygulamaları
13) Kapsayıcı eğitim uygulamaları
14) Kapsayıcı eğitim uygulamaları
15) Kapsayıcı eğitim uygulamaları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hasan Gürgür, Salih Rakap (2019) . Kapsayıcı Eğitim, Pegem A Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Hasan Gürgür, Salih Rakap (2019) . Kapsayıcı Eğitim, Pegem A Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

6

Program Kazanımları
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
7) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
8) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
9) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler, 4
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler, 4
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler, 2
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler, 3
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar, 4
6) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler. 5
7) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler, 5
8) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler. 4
9) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler, 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Ödevler 2 30 60
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100