Dersin Amacı: |
Toplumsal sorumluluk projesi; öğrencilerin toplumsal yaşamı zenginliği, çok kültürlülüğü ve sorunları ile anlamasını, çeşitlilik içinde birlik anlayışını geliştirmelerini, doğa ve insan önceliğini pekiştirmelerini, birey olarak kendilerini tanımalarını, birey ve ekip olarak neler yapabileceklerini keşfetmelerini, yaratacakları katkının mutluluğunu ve değerini fark etmelerini ve parçası oldukları topluma karşı sorumluluk üstlenmelerini destekler. Öğrencilerin birlikte var ederek yürütecekleri projelerle farklı kazanımlar elde etmeleri yaşam deneyimlerini zenginleştirecektir. Bu kapsamda toplumsal sorumluluk projesi aktarılabilir/anahtar yeterliliklerin kazanılmasını öncelikle benimser. |
Dersin İçeriği: |
Bu proje çalışması; sosyal sorumluk kapsamında bir konunun belirlenmesini, uygulama adımlarının kararlaştırılmasını, bütçe yönetimini, çalışma takvimi oluşturulmasını, iş birliği yapılan kurum ve kuruluşlarla iletişime geçilmesini, eylem planı hazırlanmasını, uygulamanın gerçekleştirilmesini, rapor ve sunumların hazırlanmasını vb. konuları kapsar.
Bu bağlamda proje çalışması, öğretim elemanının danışmanlığında geliştirilen proje temelinde öğrencilerin araştırmaya yönelmelerini, bilgiye ulaşmalarını, mümkün ise yeni bilgi üretmelerini ve bilgiyi aktarmalarını, bilgi ve becerilerini kullanarak geliştirmelerini ve toplumsal katkı sağlamayı hedefleyen aktif eğitim ve öğrenim çalışmasıdır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Toplumsal sorumluluk projelerinin küresel anlamda önemi ve amacı, dünyada ve Türkiye’de sosyal sorumluluk anlayışı, toplumsal fayda, etik, gönüllülük, birlikte yaşam, dayanışma, paylaşım ve benzeri kavramların tartışılması, birliktelik bilincini sınıf üzerinden tanımlama, grubun birbirini tanıma ve beklentilerin tartışılması, ekip çalışmasına hazırlık, bireysel deneyimler, projelerin kapsamı, konu önerilerinin tartışılması ve konunun belirlenmesine yönelik çalışmaların yönlendirilmesi, yapılması beklenen çalışmaların tartışılması, değerlendirme ölçütleri gibi konularda bilgilendirilme. |
- |
2) |
Proje konusunun belirlenmesine yönelik grup çalışmalarının yönlendirilmesi ve öğrencilerin proje konusunu belirlemeleri, projenin ana hatlarının belirlenmesine yönelik gruplar oluşturma, grupları yönlendirme, grup içi rol ve sorumlulukların belirlenmesi vb. çalışmalar. |
- |
3) |
Proje konusunun hedeflerinin oluşturulması, çalışma takvimi belirlenmesi, proje ortaklarının belirlenerek iletişime geçilmesi, projeye dahil edilmeleri, uygulamaya yönelik eylem planının ve bütçenin tasarlanması, kaynak geliştirme aşamasının detaylandırılması ve TSP dosyasının hazırlanmaya başlanması. |
- |
4) |
TSP Dosyasının hazırlanması, projenin gerçekleştirilebilmesi için toplum-sal kaynakların değerlendirilmesi, iş birliği yapılacak taraflarla iletişime geçilmesi, yasal izinlerin alınması vb. çalışmalar. |
- |
5) |
Çalışma takvimine göre grubun görev ve sorumluluklarının dağılımı, işbirliği yapılacak olan kurum ve/veya kişilerin kesinleştirilmesi, gerekli kay-nak ve yasal izinlerin sağlanması, projenin olası toplumsal ve bireysel katkılarının belirlenmesi, TSP Dosyası temel bilgilerinin oluşturulması, sosyal medya hesaplarının açılması, medya merkezinin sürece dahil edilmesi vb. çalışmalar. |
- |
6) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması. |
- |
7) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması. |
- |
8) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması. |
- |
9) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması. |
- |
10) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması, TSP Yönlendiricisi gözetiminde grup tarafından proje çalışmalarına yönelik ayrıntılı bir ara rapor hazırlanması ve raporun danışman öğretim elemanı ile birlikte tartışılması, değerlendirilmesi, sosyal medya hesaplarına düzenli içerik üretilmesi, raporlanması ve eksiklerin tamamlanması. |
- |
11) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması. |
- |
12) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması. |
- |
13) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması. |
- |
14) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması. |
- |
15) |
Proje faaliyetlerinin uygulanması. |
- |
16) |
Projenin sonlandırılması ve proje sunumunun yapılarak toplumsal ve bireysel katkıların değerlendirilmesi ve tartışılması, TSP Dosyasının teslim edilmesi. |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|