COMP4057 Big Data Privacy and SecurityKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMP4057
Ders İsmi: Big Data Privacy and Security
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Vecdi Emre LEVENT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler, büyük veri ve ilgili teknolojiler tarafından ortaya atılan temel gizlilik ve güvenlik sorularını değerlendireceklerdir. Öğrenciler, araştırma etiğinin tarihini öğrenecek ve etik çerçevelerin dijital verilere nasıl uygulanabileceğini ve uygulanması gerektiğini düşüneceklerdir.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, modern işletmelerde veri güvenliği, gizlilik ve etik arasındaki karmaşık etkileşimleri anlamak için gerçek dünya senaryolarından örnek olay incelemeleri üzerinde çalışacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Veriler, etik ve toplum arasında paylaşılan değerler arasındaki farkları açıklanır
2) Verilerin hassas olduğu durumları belirleyin, riskleri değerlendirin ve çeşitli paydaşların bu risklere nasıl tepki verebileceğini açıklanır
3) Kişisel veri depolama, kullanım ve raporlamada iyi güvenlik ve gizlilik uygulamaları uygulanır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gizlilik / güvenlik ihlallerinin nasıl en aza indirileceğini açıklanır. veri yaşam döngüsü (toplamadan yaymaya kadar).
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Verilerin Konumlandırılması: Dijital Çağdaki Veriler
2) Büyük Veriyi Değerlendirmek İçin Etik Çerçeveler
3) Dijital Verilere Etik Uygulama: Zorluklar ve Fırsatlar
4) Gizlilik ve Büyük Veri
5) Büyük Veri ile Güvenlik Zorlukları
6) Issues from data collection/data mining
7) Veri keşfi / analizi ile ilgili sorunlar
8) Yarıyıl içi sınavları
9) Verilerin yayılması / değerlendirilmesi ile ilgili sorunlar
10) Sosyal Ağ Verileriniz Aracılığıyla Kendinizi Öğrenmek
11) Lüks Bir Mal Olarak Gizlilik: Marjinalleştirilmiş Nüfuslarla Etik Araştırma
12) Nesnelerin interneti
13) Arama Motorları ve Öneri Sistemleri
14) Algoritmalar ve otomatik sistemlerle ilgili sorunlar
15) Veri Barındırma Zorlukları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Instructor notes
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 8 % 15
Ödev 6 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 8 2 16
Ödevler 6 10 60
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 157