İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INTD1005 | ||||||||
Ders İsmi: | Design Studio I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Didem TELLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin tasarım bilgisini üretebilme; tasarımda (soyut) kavram oluşturma, (somut) kavrama ulaşma, üç boyutlu düşünme, var olan bir kompozisyonu analiz etme ve kendine özgü plastik değerlere sahip biçim oluşturma deneyimlerini yaşatarak, biçimlendirme becerisi edinmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Tasarım Stüdyosu I dersi, tümdengelim ve tümevarım yöntemleri kullanılarak; tasarım elemanları, tasarım ilkeleri ve algı kuramları paralelinde, iki ve üç boyutlu soyut ve somut biçimlendirme çalışmalarını içerir. Başka bir ifadeyle; formlar ve biçimler üzerinde analitik düşünebilme, kendi içerisinde biçimsel bir dili olan iç mekâna dair hacimsel ilişkiler yaratabilme, düşüncelerini mimari bir dille anlatabilme, yaşanan mekânsal deneyimi soyutlayabilme ve tekrar bu soyut bilgiyi mimari mekâna dönüştürebilme süreçlerini kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DERSE GİRİŞ, DERSİN İÇERİĞİ VE YÖNTEMİ HAKKINDA BİLGİ AKTARIMI | - |
2) | TASARIM NEDİR? | Bireysel çalışma |
3) | TASARIM ÖGELERİ | Bireysel çalışma |
4) | TASARIM ÖĞELERİ | Bireysel Çalışma |
5) | TASARIM İLKELERİ | Bireysel Çalışma |
6) | ALGI İLKELERİ | Bireysel çalışma |
7) | RENK | Bireysel çalışma |
8) | VİZE | Bireysel çalışma |
9) | RENK | Bireysel çalışma |
10) | DOKU | Bireysel çalışma |
11) | DOKU | Bireysel çalışma |
12) | DOKU | Bireysel çalışma |
13) | MALZEME + STRÜKTÜR | Bireysel çalışma |
14) | MALZEME+STRÜKTÜR | Bireysel Çalışma |
14) | MALZEME+STRÜKTÜR | Bireysel Çalışma |
15) | SÜREÇ SUNUMUNUN TASARLANMASI SÜREÇ SUNUMUNUN FİNALLENMESİ | Bireysel çalışma |
16) | FİNAL SINAVI | Bireysel çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | WATCHING: THE ART OF DESIGN DOT AND THE LINE A ROMANCE IN LOWER MATHEMATICS MYKONOS FLEET FOXES DONALD IN MATHMAGIC LAND CHARLIE'S CHOCOLATE FACTORY FLATLAND |
Diğer Kaynaklar: | References Arnheim, R. (2009). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları. Aslan, Ş. (2012). Temel Tasarım Eğitiminde Duyum Sürecine Yönelik Bir Yaklaşım. Ankara: Sanatta Yeterlik Tezi: Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü. Berger, J. (2010). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınevi. Bielefeld, B., & El Khouli, S. (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Ching, F. D. (2004). İç Mekân Tasarımı. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Ching, F. D. (2010). Mimarlık, Biçim, Mekân ve Düzen. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Civcir, E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri. Ankara:Akademisyen Kitabevi. Ertek, H. (1994). İç Mekân Tasarım İlkelerine Bir Yaklaşım. Ankara: Yüksek Lisans Tezi: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü̈, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anasanat Dalı. Ertek, H. (2004). İç Mimarlık Alanında Temel Tasarım Eğitimi Bilgi Alanları. Anadolu Sanat 15, s. 71-76. Onat, E. (1995). Mimarlık, Form ve Geometri. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. Seylan, A. (2005). Temel Tasarım. Samsun: M-Kitap. Yıldırım, İ. (2022). Temel Tasarım Eğitimi ve Güncel Öğrenme Ortamlarında Dijital Öyküleme Yöntemi. Ankara: Doktora Tezi: Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anasanat Dalı. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||
1) İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
2) İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
3) Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
4) Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
5) Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
6) Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. | ||||||||||||||||||||||||||
7) Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. | ||||||||||||||||||||||||||
8) Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||||
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||||||||||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
11) Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
12) Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir. | ||||||||||||||||||||||||||
13) Alana özgü yetkinliklerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilir. | ||||||||||||||||||||||||||
14) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
15) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | ||||||||||||||||||||||||||
16) Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
17) Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
18) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
19) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | ||||||||||||||||||||||||||
20) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | ||||||||||||||||||||||||||
21) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | ||||||||||||||||||||||||||
22) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||
23) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | ||||||||||||||||||||||||||
24) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||
25) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | ||||||||||||||||||||||||||
26) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | ||||||||||||||||||||||||||
27) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
2) | İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
4) | Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | |
5) | Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir. | |
6) | Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. | |
7) | Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. | |
8) | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir. | |
11) | Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir. | |
12) | Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir. | 4 |
13) | Alana özgü yetkinliklerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilir. | 3 |
14) | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir. | 1 |
15) | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 3 |
16) | Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir. | 2 |
17) | Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir. | |
18) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |
19) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |
20) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |
21) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | 2 |
22) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |
23) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |
24) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | 2 |
25) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |
26) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |
27) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 10 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Ara Juri | 1 | 8 | 8 |
Juri | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 176 |