MIS102 Computer ProgrammingKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS102
Ders İsmi: Computer Programming
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Engin KARAMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Engin HENGİRMEN
Dr.Öğr.Üyesi Ömer Özgür BOZKURT
Dr.Öğr.Üyesi Engin KARAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere farklı programlama paradigmaları ve programlama dillerini tanıtmaktır. Öğrenciler, programlamayla ilgili değişik yaklaşımlarla karşı karşıya gelecek, böylece alanla ilgili bilgi dağarcıklarını genişletecek ve problem çözme konusunda deneyim kazanacaktır.
Dersin İçeriği:
Problem çözme teknikleri; giriş-işlem_çıkış (Input_Process_Output) süreci; algoritma analizi; kesinlik; sonluluk; etkinlik; matematiksel terimler (aritmetiksel; ilişkisel ve mantıksal operatörler); koşullu ve iterative deyimler; vektör ve matris gösterimleri; basit veriler dışında bir ya da çok boyutlu işlemler; subroutine ve function alt programları; algoritmaların değerlendirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Programlama temel mantığını kavramak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Phyton Programlama Dilinin Temel Öğelerini hakim olabilmek
2) Bir problemi çözmek için bir bütün bilgisayar programı yazabilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Python'a Giriş ve Temel Bilgiler Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
2) Kodlama çevresi Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
3) Kod yazım kuralları Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
4) Temel Girdi-Çıktı Kuralları Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
5) Değişken Tanımlamaları Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
6) Döngü Kontrol İfadeleri Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
7) Veri Yapıları: Listeler ve Demetler Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
8) Midterm
9) Veri Yapıları: Sözlükler ve Kümeler Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
10) Dosya İşlemleri: Okuma ve Yazma Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
11) Hata Yönetimi ve İstisnalar Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
12) Fonksiyonlar Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
13) Modüller ve Paketler Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
14) Gerçek hayat uygulamaları 1 Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
15) Gerçek hayat uygulamaları 2 Fluent Python: Clear, Concise, and Effective Programming Luciano Ramalho (O’Reilly, 2014)
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: https://www.w3schools.com/python
Diğer Kaynaklar: Python Programming for Beginners: The Complete Python Coding Crash Course - Boost Your Growth with an Innovative Ultra-Fast Learning Framework and Exclusive Hands-On Interactive Exercises & Projects.

Python Crash Course, 3rd Edition: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming. Eric Matthes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 4
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. 5
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 5
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. 4
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. 4
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 2
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 2
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 1
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 2
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 2
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 2
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 2
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 110