Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS205 | ||||||||
Ders İsmi: | Data Structures | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Yasemin BAKIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Ferhat KUTLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere, bilgisayar algoritmalarının tasarım ve analizinin temelini oluşturan Soyut Veri Yapıları (SVY) kavramını öğretmektir. Bu ders temel SVY’leri ele alarak bu yapıların pratikte gerçeklenmesini sağlayan bazı veri yapıları ve algoritmaları sunar. Derste, algoritmaların çalışma zamanları asimptotik olarak analiz edilerek, algoritma verimliliği vurgulanır. |
Dersin İçeriği: | Algoritmalara ve veri yapılarına giriş; Dizi veri yapısı ve dinamik bellek tahsisi; Özyinelemeli programlama; Bağlantılı listeler; Yığınlar; Kuyruklar; Ağaç yapımı; Arama teknikleri; Sıralama teknikleri; Hash teknikleri; Bilgi sıkıştırma teknikleri; Temel çizge algoritmaları; Problem çözme çalışması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Matematiksel Tekrar ve Özyineleme | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
2) | Veri türleri, yapıları, soyutlamalar | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
3) | Algoritma Analizi ve Doğrusal Veri Yapıları | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
4) | Doğrusal Veri Yapıları (Bağlı Listeler, Yığıtlar, Yığıt Uygulamaları) | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
5) | Doğrusal Veri Yapıları (Kuyruklar) ve Ağaçlar (İkili Ağaçlar) | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
6) | Ağaçlar (İkili Arama Ağaçları) | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
7) | Ağaçlar | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
8) | Ara dönem Sınavları | |
9) | sıralama | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
10) | arama | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
11) | Sıralama (Araya Eklemeli Sıralama, Shell Sıralama, Yığın Sıralaması) | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
12) | Sıralama (Birleştirme sıralaması, Hızlı Sıralama) | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
13) | Çizge Algoritmaları (Tanımlar, Gösterimler, Topolojik Sıralama) | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
14) | Böl ve Fethet Algoritmaları | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
15) | Karmaşıklık Sınıfları | Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
16) | Dönem sonu sınaları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | • Data Structures and Algorithms Made Easy in Java, Narasimha Karumanchi, 2011 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
5 |
7 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 45 | 45 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 150 |