MIS401 Entrepreneurship and InnovationKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS401
Ders İsmi: Entrepreneurship and Innovation
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Fazlı YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Erdal ŞEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencileri, yeni iş fırsatlarını tanımlama, bu fırsatlar çerçevesinde iş planı yapma ve araştırma , yeni girişimler iş planı yapma süreçleri ile tanıştırmak amacının yanında girişimciliğin stratejik ve operasyonel bir bakış açısıyla örgütsel bağlamda anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; 1.Girişimcilik Kavramı, Girişimciliğin Gelişimi ,2.Girişimcilik Kültürü ,3.Girişimcilik ve Etik ,4.Girişimcilikte İş Modelleri ,5.İnovasyon Yönetimi ,6.Girişimcilikte Rekabet Analizi ,7.Girişimcilikte Stratejik İş Birliği ,8.Yönetim Becerileri ve Liderlik ,9.Girişimcilikte Pazarlama Yönetimi ,10.Girişimciliğin Finansmanı ,11.Kurumsal Girişimcilik ,12.Kamu Yönetiminde Girişimcilik ve İnovasyon ,13.Toplumsal Sorunların Çözümünde Ticari Girişimciliğe Karşı Sosyal Girişimcilik ,14.Girişimcilik Küreselleşme İlişkisi ve AB Uygulamaları ; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Girişimcilik ile ilgili temel kavramları sayabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İş fikrini etkili bir şekilde sunabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bir iş fikrinin ne zaman değerli ve yenilikçi olacağını ayırt edebilecektir
Alana Özgü Yetkinlik
1) İş planı ve iş modeli oluşturabilir.
2) Bir iş fikri ile ilgili pazar araştırma metotlarını uygulayabilir.
3) Bir iş fikri ile ilgili finansal planlama yapabilir.
4) Bir iş fikri ile ilgili mal/hizmet üretim planlaması yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnovasyon ile İlgili Kavramlar, İnovasyon Yönetimi The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
2) Girişimcilikte Temel Kavramlar The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
3) Girişimcilik Sürecinde Mali Destekler The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
4) Fikir Üretme ve Patent Alma süreci The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
5) İş Planı Yazımı The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
6) İnovasyon Yönetimi The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
7) Ara sınav
8) Yönetim Becerileri ve Liderlik The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
9) Girişimcilikte Pazarlama Yönetimi The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
10) Girişimcilikte Rekabet Analizi The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
11) Kurumsal Girişimcilik The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
12) Girişimcilikte Stratejik İş Birliği The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
13) Toplumsal Sorunların Çözümünde Ticari Girişimciliğe Karşı Sosyal Girişimcilik The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
14) Girişimcilik Küreselleşme İlişkisi ve AB Uygulamaları The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
15) Girişimcilik Küreselleşme İlişkisi ve AB Uygulamaları The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009. Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009.
Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.
Diğer Kaynaklar: The strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. Managing Innovaiton 4 th Edition, 2009.
Trott, P. Innovation Management and New Product development , 4th ed. Prentice Hall, 2005.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 5
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 4
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 4
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 3
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 4
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 4
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 4
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145