SLT314 Ağız Mikrobiyolojisi ve Enfeksiyon KontrolüKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SLT314
Ders İsmi: Ağız Mikrobiyolojisi ve Enfeksiyon Kontrolü
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Hatice YILMAZ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Hatice YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ağız ekosisteminin mikrobiyal bileşimini, mikrobiyotanın sağlık ve hastalık durumundaki değişimini anlamak ve enfeksiyon kontrolüne yönelik temel bilgileri kazandırmaktır. Öğrenciler, ağız mikrobiyotasının diş çürüğü, periodontal hastalıklar ve diğer oral enfeksiyonlardaki rolünü öğrenecek ve bu bilgileri klinik pratiğe nasıl uygulayabileceklerini keşfedeceklerdir. Ayrıca, enfeksiyon kontrol yöntemleri hakkında bilgi edinerek, mikrobiyal dengeyi korumaya yönelik etkili hijyen uygulamalarını değerlendirme yetisi kazanacaklardır.

Dersin İçeriği: Bu ders: Ağız ekosistemi ve mikrobiyal çeşitlilik, mikrobiyotanın edinimi ve yaşa bağlı değişimi, sağlıklı ağız mikrobiyotası ve dengesinin korunması, mikrobiyata ile ilişkili dental hastalıklar (diş çürüğü, periodontal hastalıklar, endodontik enfeksiyonlar, peri-implant hastalıkları), dental plağa bağlı olmayan enfeksiyöz ağız mukozası hastalıkları, sistemik hastalıkların oral mikrobiyotaya etkileri, sigara, stres, beslenme ve antibiyotik kullanımının mikrobiyata üzerindeki etkileri, enfeksiyon kontrolü ve ağız hijyeni uygulamaları (diş fırçası, diş ipi, arayüz fırçaları, ağız gargaraları, antibiyotikler), ağız kokusu ve ağız kuruluğunun mikrobiyal temelleri, klinik pratikte enfeksiyon kontrolü için önerileri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Klinik yutma değerlendirmesinin basamaklarını açıklar ve nasıl yapıldığını gösterir.
2) Aletsel değerlendirme (videofloroskopi, FEES vb) video kayıtları üzerinde sorunu tespit ederek fonksiyonel tanıyı tartışır.
3) Aletsel değerlendirme ve ilgili çeşitli yutma ölçekleri ilişkilerini açıklar, sağlıklı bireylerde veri toplar ve puanlar.
4) Yutma bozukluklarında doğrudan ve dolaylı terapi yaklaşımlarını ve tekniklerini açıklar ve hastalıklara/durumlara ve vakalara uygun tartışır.
5) Hangi yutma sorunlarında hangi yöntemlerin güvenle uygulanacağını örneklerle tartışır.
6) Yutma bozukluğu olan çocuk ve yetişkin için beslenme ve diyet programı hazırlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çocuklarda terapisi yöntemlerine uygun aktivite düzenler ve simüle ortamda nasıl yapıldığını gösterir.
2) Yutma Bozukluklarında bireysel terapi planlar ve terapi hedefleri belirler ve denetim altında simüle olarak uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ağız Ekosistemi Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
2) Mikrobiyata Edinimi ve Yaş ile Değişimi Öğretim üyesi ders notları
3) Sağlıkta Ağız Mikrobiyatası Öğretim üyesi ders notları
4) Mikrobiyata ve Periodontal Hastalıklar Öğretim üyesi ders notları
5) Diş Çürüğü ve Mikrobiyata Öğretim üyesi ders notları
6) Endodontik Hastalıklar ve Mikrobiyata Öğretim üyesi ders notları
7) Peri İmplant Mikrobiyatası Öğretim üyesi ders notları
8) Yarıyıl sınavları
9) Dental Plağa Bağlı Olmayan Enfeksiyöz Ağız Mukoza Hastalıkları ve Ağız Mikrobiyatası Öğretim üyesi ders notları
10) Sistemik Hastalıkların Oral Mikrobiyataya Etkisi Öğretim üyesi ders notları
11) Sigara ve Stresin Oral Mikrobiyota Etkisi Öğretim üyesi ders notları
12) Beslenme ve Antibiyotik Kullanımının Oral Mikrobiyata Etkisi Öğretim üyesi ders notları
13) Oral Mikrobiyata Enfeksiyon Kontrolü (diş fırçası, diş macunları) Öğretim üyesi ders notları
14) Ağız Kokusu ve Kuruluğu Öğretim üyesi ders notları
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Üyesi Ders Notları
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

7

6

8

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 1 3 3
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 99