MIS354 Supply Chain ManagementKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS354
Ders İsmi: Supply Chain Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Fazlı YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Dora UZKESİCİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, tedarikçiden tüketiciye kadar olan tüm aşamalarda üretim ve dağıtım ağı boyunca bilgi ve malların akışını yönetmekle ilgilenmektedir. Tedarik zinciri yönetimi dersi tedarik zincirini yönetebilmenin neden gerekli olduğu konusunda öğrencileri bilgilendirme amacını taşımaktadır.
Dersin İçeriği: Lojistik kavramı, ana lojistik aktiviteleri, tedarik zinciri kavramı, lojistik optimizasyon modelleri, ulaştırma yönetimi, depo yönetimi, lojistikte kalite yönetimi, e-lojistik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tedarik zinciri yönetiminin kavramsal çerçevesi, tedarik zinciri işletme süreçleri, tedarik zincirinin bileşenleri ve karşılıklı etkileşimlerini tanımlamak için tedarik zincirine katılan farklı kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olmaları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir
Öğrenme Yetkinliği
1) Tedarik zinciri yönetiminde yeni bilişim teknolojileri ve elektronik ticaretin kullanımını anlamak için tedarik zinciri yönetimi ve lojistik içerisinde bilişim sistemleri ve teknolojinin rolünü farketmeleri
2) Tedarik zinciri boyunca değer yaratarak işletme başarısını sağlamada lojistiğin stratejik önemini tanımlamak için tedarik zinciri yönetimi içerisinde lojistik yönetiminin rolünü farketmeleri
3) Teori ve kavramları gerçek işletme uygulamaları ile bütünleştirmek için tedarik zinciri yönetimi örnek olaylarını ve makalelerini yorumlamaları.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
2) Tedarik Zinciri Performansı Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
3) Tedarik Zinciri Etmenleri ve Ölçütleri ve Tedarik Zincirinde Bilgi Teknolojileri Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
4) Tedarik Zinciri Etmenleri ve Ölçütleri ve Tedarik Zincirinde Bilgi Teknolojileri(Devamı) Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
5) Dağıtım Ağı Tasarımı Ağ Tasarımı ve Tedarik Zinciri Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
6) Tedarik Zincirinde Envanter Planlaması ve Yönetimi Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
7) Tedarik Zincirinde Koordinasyon Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
8) Ara sınav
9) Tedarik Zincirinde Taşımacılık Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
10) Tersine lojistik kavramı Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
11) Tersine lojistikte ağ tasarım modelleri Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
12) Lojistikte kalite yönetimi Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
13) Ulaştıma yönetimi Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
14) Lojistik ağ tasarım modelleri Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
15) e-lojistik Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition
Diğer Kaynaklar: Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 2
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. 2
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 3
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. 2
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 5
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 3
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 4
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 4
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 5
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 4
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 5
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145