MIS355 Total Quality ManagementKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS355
Ders İsmi: Total Quality Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Fazlı YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetimi ile temel kavramları sunmaktır.
Dersin İçeriği: Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi Küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri Toplam kalite yönetimi araçları Toplam kalite yönetimi uygulamaları Kalite Kontrol çemberleri işleyişi Toplam kalite yönetiminin süreç olarak uygulanması Toplam kalite yönetiminde liderlik ve önemi Toplam kalite yönetimi başarı koşulları Toplam kalite yönetimine yönelik eleştiriler Türkiye’de toplam kalite yönetimi Kalite uygulamalarında kalite ödülleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kalite kavramını tanımlamak
2) Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü açıklamak
3) Toplam kalite yönetimi araç ve tekniklerini açıklamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kalitenin oluşumunda insan ve süreç performansını tartışmak
2) Toplam kalite yönetimi uygulamalarını tartışmak
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim Kavramı, Yönetimin Özellikleri Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
2) Yönetimin fonksiyonları- planlama- organizasyon Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
3) Yöneltme fonksiyonu Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
4) Toplam Kalite Yönetimi (TKY)Kavramı Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
5) TKY'nin Genel Özellikleri, TKY'nin Yararları ve Amaçları Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
6) TKY Felsefesi ve standartların Gelişimi Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
7) Ara Sınav
8) Kalitenin Öncüleri Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
9) TKY Araçları ve Teknikleri I Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
10) TKY’nin Uygulanma Süreci Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
11) TKY Araçları ve Teknikleri II Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
12) Kaliteyi Artırma Faaliyetleri Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
13) Kalite Yönetim Sistemi Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
14) Kalite Kültürü, TKY ve Etik Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
15) Kaliteli Zaman, Yaşam Kalitesi Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara. Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara.
Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul.
Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.
Diğer Kaynaklar: Çelik, Adnan (2010).Toplam Kalite Yönetimi, 2.b., Gazi Kitabevi Tic. Ltd.Şti., Ankara.
Bayrak, Sabahat; Göncüoğlu, Hasan (2001). Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulanabilirliğine Yönelik Denizli İlinde Bir Araştırma, Beta Basım A.Ş., İstanbul.
Efil, İsmail (2010).Toplam Kalite Yönetimi, Dora Basım Yayım Dağıtım, Bursa.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 2
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. 2
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 4
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 4
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 5
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 5
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 5
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 5
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 4
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145