Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS451 | ||||||||
Ders İsmi: | Digital Marketing and SEO | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Dora UZKESİCİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Dora UZKESİCİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki becerileri geliştirmesi amaçlanmıştır: Bir işletmenin iş süreçlerini ve değerlendirmek ve dijital pazarlama önerileri ortaya koymak. Dijital pazarlama kararları vermek için niceliksel ve niteliksel verileri anlamak ve bunları dijital pazarlamaya uygun olarak kullanabilmek. Dijital pazarlama kavramlarını ve terminolojisini öğrenmek. Medya türlerini anlamak ve dijital pazarlama ekosistemindeki boyutları öğrenmek. Dijital pazarlama kanallarını anlamak ve kullanmak. Dijital kampanyaların geliştirilmesini ve yürütülmesini analiz edebilmek ve değerlendirmek. Sınıf içi aktif katılımlarla dijital pazarlama dersini etkileşimli bir şekilde öğrenmek. |
Dersin İçeriği: | Dijital pazarlama araçları ve yöntemleri, çevrimiçi değer yaratma, web sitesi pazarlaması, e-posta pazarlama analizi, arama motoru optimizasyonu, içerik tasarımı, çevrimiçi reklam yönetimi, web analitiği, sosyal medyada dijital pazarlama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Digital Marketing | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
2) | Online Market Place Analysis: Macroenvironment | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
3) | The Online Macro Environment | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
4) | Digital Marketing Strategy | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
5) | The impact of digital media and technology on the marketing mix | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
6) | Relationship Marketing Using Digital Programs | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
7) | Delivering the Online Customer Experience | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
8) | Ara sınav | |
9) | Campaign Planning for Digital Media | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
10) | Marketing communications using digital media channels | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
11) | Evaluation and improvement of digital channel performance | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
12) | Business-to-consumer digital marketing practice | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
13) | Business-to-business digital marketing practice | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings |
14) | Search Engine Optimization | Dodson, I. (2016). Art of Digital Marketing. Wiley Press. |
15) | Consumer Perception in the Digital World | Solomon, Michael R. (2019). Consumer Behavior : buying, having, and being. Boston: Pearson. |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings. |
Diğer Kaynaklar: | Dodson, I. (2016). Art of Digital Marketing. Wiley Press. Fernandes, J. (2022). Digital Marketing with Drupal. Packt Publishing. Solomon, Michael R. (2019). Consumer Behavior : buying, having, and being. Boston: Pearson. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
6 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | 5 |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | 4 |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | 3 |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | 4 |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | 5 |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | 5 |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | 5 |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 42 | 42 |
Ödevler | 1 | 32 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 |