MIS451 Digital Marketing and SEOKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS451
Ders İsmi: Digital Marketing and SEO
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Dora UZKESİCİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Dora UZKESİCİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki becerileri geliştirmesi amaçlanmıştır:
Bir işletmenin iş süreçlerini ve değerlendirmek ve dijital pazarlama önerileri ortaya koymak.
Dijital pazarlama kararları vermek için niceliksel ve niteliksel verileri anlamak ve bunları dijital pazarlamaya uygun olarak kullanabilmek.
Dijital pazarlama kavramlarını ve terminolojisini öğrenmek.
Medya türlerini anlamak ve dijital pazarlama ekosistemindeki boyutları öğrenmek.
Dijital pazarlama kanallarını anlamak ve kullanmak.
Dijital kampanyaların geliştirilmesini ve yürütülmesini analiz edebilmek ve değerlendirmek.
Sınıf içi aktif katılımlarla dijital pazarlama dersini etkileşimli bir şekilde öğrenmek.
Dersin İçeriği: Dijital pazarlama araçları ve yöntemleri, çevrimiçi değer yaratma, web sitesi pazarlaması, e-posta pazarlama analizi, arama motoru optimizasyonu, içerik tasarımı, çevrimiçi reklam yönetimi, web analitiği, sosyal medyada dijital pazarlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İletişim: Üniversite düzeyindeki beklentilere uygun strateji ve yöntemleri kullanarak hedef kitleye hem yazılı, sözlü hem de dijital formlarda açık ve etkili bir şekilde iletişim kurabilmek.
2) Dijital Etik: Öğrenciler etik ve ahlaki konuları tanıyacak, gerekli eylemleri belirleyecek ve bunları uygulamak için ahlaki cesareti göstereceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: Öğrenciler, iş sorunlarını mevcut kanıtlarla tanımlama, altta yatan nedenleri belirleme ve potansiyel çözümleri formüle etme ve değerlendirme becerisiyle karakterize edilen eleştirel düşünmeyi öğrenip uygulayacaklardır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Liderlik ve Takım İşbirliği: Öğrencinin liderlik becerileri, inisiyatif alma, hedefleri iletme, anlaşma oluşturma, değişim yeteneği ve ekip üyelerini performans göstermeye motive olacaklardır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yeni Medyayı Anlama ve Uygulama: Öğrenciler aşağıdaki gibi çeşitli yeni medyalara ilişkin gelişim gösterecekler; sosyal medya, mobil teknoloji, web analitiği, arama motoru optimizasyonu, viral pazarlama.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) İşletme Disiplinlerinin Sentezi ve Temel Bilgisi: Öğrenciler, dijital pazarlama, web teknolojileri, yeni medya ve yönetimin temel alanlarındaki temel iş ilkelerinin yanı sıra bu disiplinlerin bir organizasyonun yürütülmesindeki birbirine bağlılığı hakkında bir anlayış sergileyeceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Digital Marketing Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
2) Online Market Place Analysis: Macroenvironment Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
3) The Online Macro Environment Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
4) Digital Marketing Strategy Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
5) The impact of digital media and technology on the marketing mix Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
6) Relationship Marketing Using Digital Programs Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
7) Delivering the Online Customer Experience Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
8) Ara sınav
9) Campaign Planning for Digital Media Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
10) Marketing communications using digital media channels Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
11) Evaluation and improvement of digital channel performance Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
12) Business-to-consumer digital marketing practice Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
13) Business-to-business digital marketing practice Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings
14) Search Engine Optimization Dodson, I. (2016). Art of Digital Marketing. Wiley Press.
15) Consumer Perception in the Digital World Solomon, Michael R. (2019). Consumer Behavior : buying, having, and being. Boston: Pearson.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chaftey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing Strategy, Implementation, and Practice 8th Edition. Pearson Publishings.
Diğer Kaynaklar: Dodson, I. (2016). Art of Digital Marketing. Wiley Press.
Fernandes, J. (2022). Digital Marketing with Drupal. Packt Publishing.
Solomon, Michael R. (2019). Consumer Behavior : buying, having, and being. Boston: Pearson.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

6

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 5
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 4
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 3
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 4
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 5
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 5
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 5
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 42 42
Ödevler 1 32 32
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 150