Dersin Amacı: |
Amaç, öğrencilerin liderlik konusundaki temel kavram ve modellere hakimiyet geliştirmesini ve böylece gelecekte daha iyi yöneticiler olmalarını sağlamaktır. Northouse'un metni, liderliğin başlıca teorileri ve modelleri hakkında akademik açıdan sağlam bir anlatımı, öğrencilerin öğrendiklerini uygulamalarına yardımcı olan anlaşılır bir üslup ve pratik örneklerle başarılı bir şekilde birleştiriyor. |
Dersin İçeriği: |
Bu metin, on altı bölümden oluşan kapsamlı bir liderlik teorileri ve uygulamaları incelemesinin ana hatlarını çizer. Giriş, liderliği tanımlayarak ve açıklayarak, kitabın planına genel bir bakış ve temel kavramların bir özetini sunarak sahneyi hazırlar. Özellik Yaklaşımı, Beceriler Yaklaşımı, Davranışsal Yaklaşım, Durumsal Yaklaşım, Yol-Hedef Teorisi, Lider-Üye Etkileşimi Teorisi, Dönüşümsel Liderlik, Otantik Liderlik, Hizmetkar Liderlik, Uyarlanabilir Liderlik, Kapsayıcı Liderlik, Takipçilik, Cinsiyet ve Liderlik, Liderlik Etiği, Takım Liderliği kitabın bölümleridir. Tüm bölümler ayrıca eleştirel bir bakış açısı içerir. Bu yapılandırılmış yaklaşım, çeşitli liderlik teorileri ve pratik uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış sağlayarak, sizi çeşitli bağlamlarda liderliğin karmaşıklıklarında gezinmeye hazırlar. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. |
|
2) |
Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. |
|
3) |
Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
|
4) |
Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. |
|
5) |
Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. |
|
6) |
Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. |
|
7) |
Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. |
|
8) |
Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. |
|
9) |
Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. |
|
10) |
Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. |
|
11) |
Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
|
12) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. |
|
13) |
Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
|