MIS456 Conflict Management and Negotiation TechniquesKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS456
Ders İsmi: Conflict Management and Negotiation Techniques
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Fazlı YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Erdal ŞEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin çatışmayı anlayıp nasıl çözebilecekleri konusunda yardımcı olmaktır. Çatışma çözme, blgi, beceri ve deneyim gerektirdiği için derste öğrencilerin hem bilgilerinin hem de çatşma çözme konusunda becerilerinin gelişebilmesi için uygulamalr yapılacaktır.
Dersin İçeriği: Örgütlerde çatışma nedir, çatışma türleri ve çözüm yolları, etkin müzakere ve sorun çözme yöntemleri ve örnek uygulamalarının incelenmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Gerektiğinde çatışmayı çözmek için 3. kişilerden yardım almak
2) Çatışmayı yapıcı şekilde çözmek
Öğrenme Yetkinliği
1) Değişik yöntemler deneyerek çatışma çözmek
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çatışmayı kazan-kazan yöntemi ile çözmek
2) Sorunların nedenlerini doğru teşhis edebilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
2) İnsanlar çatışmaya nasıl girer Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
3) Çatışmanın zararları Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
4) Çatışma Çözmenin Önemi Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
5) Çatışma Nasıl Çözülür Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
6) Çatışma Nasıl Çözülür Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
7) Bireyin Başkası ile Çatışmaya Girmesi Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
8) Ara sınav
9) Başkaları Arasındaki Çatışma Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
10) Müzakere
11) Müzakere
12) Başarılı Müzakerecilerin Davranış Özellikleri Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
13) Başarılı Müzakerecilerin Davranış Özellikleri (2) Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
14) Müzakere Tarzları (1) Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
15) Müzakere Tarzları (2) Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books
Diğer Kaynaklar: Dana, Daniel (2001). Conflict Resolution, USA: McGraw Hill Levine, Stewart (1998). Getting to Resolution, San Fransisco: Berrett-Koehler Publishers Volkema, J. Roger (1999). The Negotiation Tool Kit, USA: AMA Publications Mayer, Bernard (2000). Dynamics of Conflict Resolution, USA: John Wiley and Sons Nierenberg, Juliet & Ross, S.Irene (2003) Negotiate for Success, San Fransisco: Chronicle Books

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 3
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. 2
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 2
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. 4
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. 4
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 2
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 3
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 2
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 3
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 3
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 2
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 3
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145