ELIT353 Literature and PoliticsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELIT353
Ders İsmi: Literature and Politics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Serhat UYURKULAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Serhat UYURKULAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler dünya edebiyatının İngilizce yazılmış veya İngilizceye çevrilmiş belli başlı örneklerini analiz ederek edebiyat ve siyasetin ne ölçüde iç içe geçmiş olduğunu kavrayacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders birbiriyle bağlantılı iki soruya odaklanmaktadır: “Siyaset ve siyasal olaylar edebi eserlerde nasıl temsil edilir?” ve “Edebiyat siyasetin ve siyasal olayların oluşumuna nasıl katkıda bulunur?”.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Edebiyat ve siyaset arasındaki temel bağları kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Siyasal olay ve olguları şekillendiren yapılara göre edebiyat metinlerini analiz etmeyi bilir.
2) Modern dünyaya karakterini veren siyasal gelişmelerle edebiyat alanı arasındaki ilişkiyi anlar.
3) Siyasal olay ve düşüncelerin edebiyat eserlerinde nasıl temsil edildiğini bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, ders programı ve ders işleyişine genel bakış Siyaset nedir? Siyasi edebiyat nedir?
2) Güç, İktidar ve Denetim 1984, George Orwell Film: 1984 (1984, yön. Michael Radford)
3) Güç ve günah keçisi ilan etme The Crucible, Arthur Miller Film: The Crucible (1996, yön. Nicholas Hytner)
4) Suç ve Siyaset The Godfather, Mario Puzo Film: The Godfather Part II (1974, yön. Francis Ford Coppola)
5) Devrim ve Özgürlük Les Misérables, Victor Hugo Film: Les Misérables (2012, yön. Tom Hooper)
6) Devrim ve Esaret Persepolis, Marjane Satrapi (grafik roman) Film: Persepolis (2007, yön. Marjane Satrapi, Vincent Paronnaud)
7) Ana temaların tartışılması
8) Ara sınav
9) Yok oluş ve Umut The Children of Men, P.D. James Film: Children of Men (2006, yön. Alfonso Cuarón)
10) Toplumsal Cinsiyet ve Otoriterlik The Handmaid’s Tale, Margaret Atwood Film: The Handmaid's Tale (1990, yön. Volker Schlöndorff)
11) İnsan ve Beden Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro Film: Never Let Me Go (2010, yön. Mark Romanek)
12) Toplumsal sınıflar ve Yaşamı sürdürme The Hunger Games, Suzanne Collins Film: The Hunger Games (2012, yön. Gary Ross)
13) Amaçlı isyancılar I V for Vendetta, Alan Moore (grafik roman) Film: V for Vendetta (2005, yön. James McTeigue)
14) Amaçlı isyancılar II Batman serisi, DC Comics Film: Joker (2019, yön. Todd Phillips)
15) Ana temaların tartışılması
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tüm birincil ve ikincil ders okumaları öğrenciler için temin edilecektir.
All primary and secondary course readings will be provided to students.
Diğer Kaynaklar: Farklı kaynaklardan yararlanılacaktır.
Various reference sources will be used.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Küçük Sınavlar 2 5 10
Ara Sınavlar 1 23 23
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100