Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELIT353 | ||||||||
Ders İsmi: | Literature and Politics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Serhat UYURKULAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Serhat UYURKULAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler dünya edebiyatının İngilizce yazılmış veya İngilizceye çevrilmiş belli başlı örneklerini analiz ederek edebiyat ve siyasetin ne ölçüde iç içe geçmiş olduğunu kavrayacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders birbiriyle bağlantılı iki soruya odaklanmaktadır: “Siyaset ve siyasal olaylar edebi eserlerde nasıl temsil edilir?” ve “Edebiyat siyasetin ve siyasal olayların oluşumuna nasıl katkıda bulunur?”. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, ders programı ve ders işleyişine genel bakış Siyaset nedir? Siyasi edebiyat nedir? | |
2) | Güç, İktidar ve Denetim 1984, George Orwell Film: 1984 (1984, yön. Michael Radford) | |
3) | Güç ve günah keçisi ilan etme The Crucible, Arthur Miller Film: The Crucible (1996, yön. Nicholas Hytner) | |
4) | Suç ve Siyaset The Godfather, Mario Puzo Film: The Godfather Part II (1974, yön. Francis Ford Coppola) | |
5) | Devrim ve Özgürlük Les Misérables, Victor Hugo Film: Les Misérables (2012, yön. Tom Hooper) | |
6) | Devrim ve Esaret Persepolis, Marjane Satrapi (grafik roman) Film: Persepolis (2007, yön. Marjane Satrapi, Vincent Paronnaud) | |
7) | Ana temaların tartışılması | |
8) | Ara sınav | |
9) | Yok oluş ve Umut The Children of Men, P.D. James Film: Children of Men (2006, yön. Alfonso Cuarón) | |
10) | Toplumsal Cinsiyet ve Otoriterlik The Handmaid’s Tale, Margaret Atwood Film: The Handmaid's Tale (1990, yön. Volker Schlöndorff) | |
11) | İnsan ve Beden Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro Film: Never Let Me Go (2010, yön. Mark Romanek) | |
12) | Toplumsal sınıflar ve Yaşamı sürdürme The Hunger Games, Suzanne Collins Film: The Hunger Games (2012, yön. Gary Ross) | |
13) | Amaçlı isyancılar I V for Vendetta, Alan Moore (grafik roman) Film: V for Vendetta (2005, yön. James McTeigue) | |
14) | Amaçlı isyancılar II Batman serisi, DC Comics Film: Joker (2019, yön. Todd Phillips) | |
15) | Ana temaların tartışılması | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Tüm birincil ve ikincil ders okumaları öğrenciler için temin edilecektir. All primary and secondary course readings will be provided to students. |
Diğer Kaynaklar: | Farklı kaynaklardan yararlanılacaktır. Various reference sources will be used. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 23 | 23 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 100 |