ELIT361 Literature and CinemaKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELIT361
Ders İsmi: Literature and Cinema
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Evrim DOĞAN ADANUR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Evrim DOĞAN ADANUR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders edebiyat ve sinema arasındaki zengin etkileşimi inceleme amacı taşımaktadır.
Dersin İçeriği: Seçme edebiyat metinlerinin ve filmlerin ele alınacağı derste cevap aranacak temel sorular şunlardır: Filme uyarlandığında bir edebiyat eseri nasıl bir değişimden geçer? Edebiyat (eserler, yazarlar veya okurlar, yazma veya okuma eylemleri) filmlerin konularında nasıl kullanılır? Ve sinema (filmler, yönetmenler veya izleyiciler, filme gitme veya film izleme eylemleri) edebi metinlerde nasıl kullanılır?

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Edebiyat türleri ve sinematik formlar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları öğrenir.
2) Edebiyatta ve sinemada kullanılan anlatım biçimlerini karşılaştırmalı olarak tanır.
3) Edebiyat eserlerinin filme ve filmlerin edebiyat eserlerine uyarlanma süreçlerini analiz edebilir.
4) Edebiyat ve sinema arasındaki etkileşimli ilişkinin niteliğini kavrar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse ve ders programına giriş, temel kavramlar, Bilim Kurgu nedir? Tarihçe
2) Mary Shelley's Frankenstein “A Trip to the Moon” (1902) Dir. Georges Méliès Watch Creature (Yaratılan)
3) Adaptasyonların adaptasyonu Mary Shelley’s Frankenstein or the Modern Prometheus National Theatre Production of Frankenstein İncelenecek materyaller dersin hocası tarafından temin edilecektir.
4) Yaratılan ve Frankenstein karşılaştırması Yaratılan izle
5) Poor Things Poor Things izle
6) Poor Things İncelenecek materyaller dersin hocası tarafından temin edilecektir.
7) Frankenstein, Yaratılan ve Poor Things karşılaştırması İncelenecek materyaller dersin hocası tarafından temin edilecektir.
8) Ara sınav
9) I, Robot “Three Laws of Robotics”
10) I, Robot
11) Bilim Kurgu Adapytasyonu Philip K. Dick, Do Androids Dream of Electric Sheep? (1968) Blade Runner (1982) Dir. Ridley Scott Metropolis 1(927) Dir. Fritz Lang Metropolis ve Blade Runner'ı izle
12) Blade Runner 2049 (2017) Dir. Denis Villeneuve Blade Runner 2049 izle
13) Nineteen Eighty-Four İncelenecek materyaller dersin hocası tarafından temin edilecektir.
14) Grafik Roman Adaptasyonu V for Vendetta V for Vendetta oku
15) Gösterim: V for Vendetta (2006) Dir. James McTeigue İncelenecek materyaller dersin hocası tarafından temin edilecektir.
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste incelenecek edebiyat metinleri ve filmler öğretim üyesi tarafından temin edilecektir.
The literary texts and films to be examined in the course will be provided by the instructor.
Diğer Kaynaklar: Çeşitli kaynaklar, türler ve basımlar kullanılacaktır.
Various sources, genres, and editions will be used.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Küçük Sınavlar 2 5 10
Ara Sınavlar 1 23 23
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100