Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELIT457 | ||||||||
Ders İsmi: | Cultural Studies | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Serhat UYURKULAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, kültürel çalışmalar alanında yaygın olarak kullanılan terim, analiz, ve yorumlama stratejilerine giriş niteliği taşımaktadır. Kültürel süreç ve yapıların nasıl şekillendiği, dağıtıldığı, tüketildiği ve bunlara yönelik tepkilerin disiplinlerarası yöntemlerle nasıl anlaşıldığı vurgulanmaktadır. Öğrenciler derslerde kültürün bir çok boyutunu araştıracak, bunları geniş kapsamlı sosyal, etik ve siyasi bağlamlarda düşünmeyi öğreneceklerdir. “Güç” kavramının kültürel pratik, görüntü ve hikayeleri nasıl etkilediğini sorgulayacaklardır. Ayrıca, TV, reklam, propaganda ve ikonlar gibi yapay kültürel olguların üretim ve tüketimini inceleyeceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Kültürel çalışmalar, kültürel boyutlar, kültür ve güç. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kültürel çalışmalara Giriş | During, Simon, ed. Introduction. The Cultural Studies Reader. |
2) | Kültürel Çalışmalara Giriş (devam); anahtar kavramlar | Turner, Graeme. “The Idea of Cultural Studies.” British Cultural Studies: An Introduction. |
3) | Yüksek/Düşük/Kitlesel/Popüler Kültür | Arnold, Matthew. “Sweetness and Light.” Culture and Anarchy. Storey, John. “What is Popular Culture?” Cultural Theory and Popular Culture |
4) | Yüksek/Düşük/Kitlesel/Popüler Kültür (devam) | Adorno, Theodore and Max Horkheimer. “The Culture Industry: Enlightenment as Mass Depiction.” The Cultural Studies Reader. Film: The Remains of the Days |
5) | Kültür ve Temsil | Giles, J. and Tim Middleton. “Representation” in Studying Culture: A Practical Introduction, 1999. Hall, Stuart. “Introduction” and “The Work of Representation.” Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. |
6) | Kültürel Sermaye | Bourdieu, Pierre. “The Forms of Capital.” |
7) | Kültür, İdeoloji ve Hegemonya | Althusser, Louis. “Ideology and Ideological State Apparatuses” in Critical Theory since Plato. Eds. Hazard Adams and Leroy Searle. |
8) | Ara sınav | |
9) | Kültür, İdeoloji ve Hegemonya (devam) | Walton, David. “How to Dominate the Masses without Resorting to Inquisition: Antonio Gramsci and Hegemony Theory” in Introducing Cultural Studies: Learning Through Practice. Film: V For Vendetta / Equilibrium |
10) | Kültür, Söylem, Güç | Barthes, Roland. “Myth Today.” Mythologies. Foucault, Michel. “Space, Power and Knowledge.” The Cultural Studies Reader |
11) | Kültür, Söylem, Güç (devam) | Foucault, Michel. “Truth and Power.” Critical Theory since Plato. Film: Another Brick in the Wall |
12) | Sömürgecilik sonrası - Irkçı Meseleler | Said, Edward. Introduction. Orientalism. Bhabha, Homi. “Of Mimicry and Man.” The Location of Culture. Film: This is England |
13) | Sömürgecilik sonrası - Irkçı Meseleler (devam) | Memmi, Albert. “Mythical Portrait of the Colonised.” The Coloniser and the Colonised. Fanon, Franz. “The Fact of Blackness.” Black Skin, White Masks. Film: Bend It Like Beckham |
14) | Kültürel Çalışmalar ve Toplumsal Cinsiyet | Agger, Ben. “Feminist Cultural Studies. ” Cultural Studies as Critical Theory. |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | During, Simon, ed. Introduction. The Cultural Studies Reader. Turner, Graeme. “The Idea of Cultural Studies.” British Cultural Studies: An Introduction. Arnold, Matthew. “Sweetness and Light.” Culture and Anarchy. Storey, John. “What is Popular Culture?” Cultural Theory and Popular Culture. |
Diğer Kaynaklar: | Adorno, Theodor and Max Horkheimer. “The Culture Industry: Enlightenment as Mass Depiction.” The Cultural Studies Reader. Giles, J. and Tim Middleton. “Representation” in Studying Culture: A Practical Introduction, 1999. Hall, Stuart. “Introduction” and “The Work of Representation.” Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. Bourdieu, Pierre. “The Forms of Capital.” Althusser, Louis. “Ideology and Ideological State Apparatuses” in Critical Theory since Plato. Eds. Hazard Adams and Leroy Searle. Walton, David. “How to Dominate the Masses without Resorting to Inquisition: Antonio Gramsci and Hegemony Theory” in Introducing Cultural Studies: Learning Through Practice. Barthes, Roland. “Myth Today.” Mythologies. Foucault, Michel. “Space, Power and Knowledge.” The Cultural Studies Reader. Foucault, Michel. “Truth and Power.” Critical Theory since Plato. Said, Edward. Introduction. Orientalism. Bhabha, Homi. “Of Mimicry and Man.” The Location of Culture. Memmi, Albert. “Mythical Portrait of the Colonised.” The Coloniser and the Colonised. Fanon, Franz. “The Fact of Blackness.” Black Skin, White Masks. Agger, Ben. “Feminist Cultural Studies. ” Cultural Studies as Critical Theory. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 89 |