Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSYC462 | ||||||||
Ders İsmi: | Stres Yönetimi ve Öfke Kontrolü | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Sevinç Serpil AYTAÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Özlem ÖZDEN TUNCA Prof. Dr. Sevinç Serpil AYTAÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; çalışanlarla ilgili olarak stresin etkileri, başa çıkma stratejilerini kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi edinmektir. Ayrıca, stresin doğası, belirleyici nedenler ve strese karşı fizyolojik ve psikolojik tepkiler ders bölümünde ele alınmaktadır. Ek olarak; fizyolojik, bilişsel ve davranışsal stres yönetimi teknikleri de ders kapsamında ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği: | ▪ Farklı stres etkenlerini tanımlamak ▪ Aşırı stresin psiko-fizyolojik göstergelerini tanımlamak ▪ Stres modellerini analiz etmek ▪ Zihin-beden bağlantısını tanımlamak ▪ Stresli veya hayati bir yaşama katkıda bulunan farklı düşünce akışlarını anlamak ▪ Stres tepkisine katkıda bulunan faktörleri tanımlamak ▪ Stres, kaygı ve uyarılma arasındaki farkları karşılaştırmak ▪ Stresle başa çıkma tepkilerinin birçok türünü tanımlamak ▪ Birçok somatik, davranışsal ve bilişsel stres yönetimi tekniğini tanımlamak ▪ Stresin etkileriyle mücadelede egzersizin önemini açıklamak ▪ Tüm süreç boyunca fizyolojik, davranışsal ve bilişsel müdahalelerde aktif olarak yer almak ▪ Stresi ve stresin stres üzerindeki etkisine yönelik deneyimsel öğrenme ▪ Etkileşimli ve dinamik sınıf etkinliklerine katılmak (aktif öğrenme) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stres ve Stresin Belirtileri | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
2) | Stres Kaynakları | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
3) | Kişilik ve Stres | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
4) | Tükenmişlik Sendromu | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
5) | Stresin Doğurduğu Fiziksel, Psikolojik ve Kronik Hastalıklar | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
6) | Bir Stres Faktörü Olarak Ailede Psikiyatrik Hastalıklar | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
7) | Duygular ve Öfke | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
8) | Ara sınav | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
9) | Stresin Etkisini Azaltan Faktörler | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
10) | Öfke Kontrolü Problemi ve Öfke Kontrol | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
11) | Öfke ve Stresle Başa Çıkma Yolları I. Bilişsel Yöntemler | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
12) | Öfke ve Stresle Başa Çıkma Yolları II. Gevşeme ve Nefes Egzersizleri | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
13) | Öfke ve Stresle Başa Çıkma Yolları III. Yoga-Meditasyon-Hipnoz-Sanat Terapisi | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
14) | Kişilerarası İlişkilerde Stres Yönetimi | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
15) | Final | Şarlak, D.(2021). Stres ve Stresle Başa Çıkma Yolları. Eğitim Yayınevi. Konya |
Ders Notları / Kitaplar: | Nedim Taktak (2020) 3K Tekniği İle Öfke Ve Stres Yönetimi, Grdap kitap Baltaş, A. ve Baltaş, Z. (1989). Stresle Başa Çıkma Yolları. İstanbul: Remzi Kitabevi. Işıkhan, V. (2017). Stres yönetimi tükenmişlikten mutluluğa. Ankara: Nika Yayınevi Şahin, N. (1994). Stresle Başa Çıkma, ( Ed. Suna Tevruz), Türk Psikologlar Derneği Yayını No.2, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Myers,D.G. Dewall,C.N.; (2015). Psikoloji. (Çev.Ed. A. Durak Batıgün). Ankara: Palme Yayıncılık. Aytaç, Serpil. (2009). İş Stresi Yönetimi El Kitabı İş Stresi: Oluşumu, Nedenleri, Başa Çıkma Yolları ve Yönetimi, Türk-İş Yayını Furnham, A. (2005). The Psychology of Behaviour at Work: The Individual in the Organization, Second Edition, Psychology Press Keser, A. (2014), İş Stresi Kaynakları: Geleneksel ve Güncel Boyutlarıyla, Ekin kitabevi yayınları, Bursa |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |||||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |||||||||||||||
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |||||||||||||||
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |
3) | Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |
6) | İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |
7) | Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |
8) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |
10) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |
11) | Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |
13) | Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |
14) | Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |
15) | Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |
16) | Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |