ECON134 EconomicsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECON134
Ders İsmi: Economics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Zühal ÖZBAY DAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Zühal ÖZBAY DAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere ekonominin prensiplerini öğretmek ve hane halkları ve firmalar gibi ekonominin aktörlerinin sahip oldukları kaynakları verimli bir biçimde nasıl yönetecekleri/dağıtacakları hakkında temel bir anlayış sağlamaktır.
Dersin İçeriği: This course covers the topics such as demand and supply analysis, GDP and its components, measuring national income.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kapitalist sistem ile yüz yüze olan ekonomilerin içeriklerini tanımlayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrendiği ekonomi içeriklerini reel ekonomi ile ilişkilendirebilir
2) Temel matematik tekniklerini kullanarak nümerik ve cebirsel ekonomi problemlerini çözebilir
3) Tarih, deney ve veri tabanlı ekonomik modelleri değerlendirebilir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş/Ekonominin Yöntemi ve Çerçevesi “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
2) Ekonomik Problem: Kıtlık ve Seçim “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
3) Arz, Talep ve Piyasa Dengesi “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
4) Arz, Talep ve Piyasa Dengesi “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
5) Arz ve Talep Uygulamaları “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
6) Arz ve Talep Uygulamaları “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
7) Karını Maksimize Eden Firma Davranışı “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
8) Yarıyıl içi sınavı
9) Makroekonomiye Giriş “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
10) Tatil
11) Ulusal Geliri ve Çıktıyı Ölçmek “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
12) Ulusal Geliri ve Çıktıyı Ölçmek “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
13) İşsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönem Büyüme “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
14) İşsizlik, Enflasyon ve Uzun-Dönem Büyüme “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
15) Toplam Harcama ve Denge Çıktı Düzeyi “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
16) Hükümet ve Maliye Politikası “Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Principles of Economics”, Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon E. Oster, Pearson, Global Edition Edition, 2017.
Diğer Kaynaklar: "Microeconomics”, Daron Acemoğlu, David Laibson, John A. List. Pearson, Global edition, 2018

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145