COMP3021 Visual ProgrammingKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMP3021
Ders İsmi: Visual Programming
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Engin KARAMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Cevahir PARLAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere görsel programlamanın temel ilke ve kavramlarını öğretmek
Dersin İçeriği: Görsel programlama dil teorisinin temelleri
İkonik ve sembolik temsiller, ayrıştırma teknikleri
Görsel dillerin anlam ve pragmatiği
Görsel programlama sistemleri, sorgulama sistemleri ve bilgi sistemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
Öğrenme Yetkinliği
1) Karmaşık bir sistem, süreç, yazılım veya donanımı tasarlar
2) Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını tasarlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
2) Görsel Dil Teorisinin Temelleri Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
3) İkonik Temsiller Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
4) Sembolik Gösterimler Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
5) Ayrıştırma Teknikleri Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
6) Görsel Dillerin Anlambilimi Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
7) Görsel Dillerin Pragmatikleri Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
8) Arasınav Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
9) Görsel Programlamanın Tasarım Kavramları Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
10) Sorgulama Sistemleri Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
11) Bilgi sistemleri Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
12) Görsel Bilgi İşleme Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
13) İkonik Bilgi İşleme Dilleri Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
14) Görsel Bilgi İşleme Dilleri Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
15) Görsel Bilgi İşleme Dilleri Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
16) Final Sınavı Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition
Diğer Kaynaklar: Python GUI Programming with Tkinter: Design and build functional and user-friendly GUI applications, 2nd Edition

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 3
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. 4
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 3
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. 4
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. 5
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 4
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 4
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 4
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 2
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 4
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 5
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 3
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145