VSHS1005 Occupational TherapyKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Fizyoterapi (İngilizce)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VSHS1005
Ders İsmi: Occupational Therapy
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ekin UĞUR CANÖZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin iş uğraşı terapisi hakkında bilgi sahibi olmaları ve çeşitli hastalıklarda gelişen fonksiyon kayıpları olan bireyler için gerekli iş uğraşı tedavisi becerilerini öğrencilere kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: İş uğraşı tedavisinin tanımı
İş uğraşı tedavisinin genel prensipleri
Çeşitli hastalıklarda iş uğraşı tedavisi
Günlük yaşam aktiviteleri
Motor öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler iş ve uğraşı tedavisinin amacını söyleyebilir.
2) Öğrenciler iş uğraşı tedavisi prensiplerine göre hasta değerlendirmesi yapabilir.
3) Öğrenciler iş uğraşı tedavisi yaklaşımlarını rehabilitasyonda uygulayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş uğraşı tedavisinin tanımı Öğretim görevlisi ders notları
2) Günlük yaşam aktiviteleri için değerlendirmeler Öğretim görevlisi ders notları
3) Mobilite ve transfer değerlendirmeleri Öğretim görevlisi ders notları
4) Boş zaman aktiviteleri Öğretim görevlisi ders notları
5) Duyu değerlendirilmesi ve duyusal disfonksiyonların tedavisi Öğretim görevlisi ders notları
6) Motor değerlendirme Öğretim görevlisi ders notları
7) Motor öğrenme Öğretim görevlisi ders notları
8) Vize Öğretim görevlisi ders notları
9) Nörolojik hastalıklarda iş uğraşı tedavisi Öğretim görevlisi ders notları
10) Pediatrik hastalıklarda iş uğraşı tedavisi Öğretim Görevlisi ders notları
11) Ortopedik hastalıklarda iş uğraşı tedavisi Öğretim görevlisi ders notları
12) El ve el bileği yaralanmalarında iş uğraşı tedavisi Öğretim görevlisi ders notları
13) Ev ve günlük yaşam aktiviteleri düzenlemeleri Öğretim görevlisi ders notları
14) Genel tekrar ve tartışma Öğretim görevlisi ders notları
15) Vaka sunumu Öğretim görevlisi ders notları
16) Final Öğretim görevlisi ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecturer's notes
Diğer Kaynaklar: Willard and Spackman's Occupational Therapy, Schell B.A.B., Gillen G.,Scaffa M., 2013.
Occupational Therapy Examination Review Guide 4th Edition, Johnson C.R., DeAngelis T., 2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizik tedavi ve rehabilitasyon alanındaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve bu alandaki modaliteleri kullanabilir.
2) Elektroterapi, ısı ışık hidroterapi gibi fizik tedavi modalitelerini etkin ve doğru şekilde uygular, masaj uygulamalarını yapar.
3) Alanınındaki güncel bilgileri takip eder.
4) Fizik tedavi cihazlarını etkili bir şekilde kullanır.
5) Toplumun ihtiyaçları doğrultusunda fizyoterapi uygulamalarını en üst düzeyde uygular. Sorumluluk alma ve özgüven duygusu gelişir.
6) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür.
7) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştiri, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
8) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır.
9) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
11) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir.
12) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
13) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder.
14) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
15) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir.)

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizik tedavi ve rehabilitasyon alanındaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve bu alandaki modaliteleri kullanabilir. 5
2) Elektroterapi, ısı ışık hidroterapi gibi fizik tedavi modalitelerini etkin ve doğru şekilde uygular, masaj uygulamalarını yapar.
3) Alanınındaki güncel bilgileri takip eder. 3
4) Fizik tedavi cihazlarını etkili bir şekilde kullanır. 5
5) Toplumun ihtiyaçları doğrultusunda fizyoterapi uygulamalarını en üst düzeyde uygular. Sorumluluk alma ve özgüven duygusu gelişir. 5
6) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. 5
7) Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştiri, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
8) Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. 5
9) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 5
11) Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. 5
12) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. 5
13) Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder.
14) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. 3
15) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir.) 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 72