Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INDR3058 | ||||||||
Ders İsmi: | Enterprise Resource Planning Systems | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Gürel TEKELİOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemlerinin fonksiyonlarını ve faydalarını anlamak için gerekli bilgiyi sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, bir ERP sisteminin etkilerini ve bir ERP yazılımının iş süreçlerini nasıl entegre ettiğini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Kurumsal Kaynak Planlamanın (ERP) gelişimi, ERP ile ilgili temel kavramlar; ERP’nin işletmeler için önemi; ERP sistemlerinin temel modülleri: Üretim planlama, satış ve dağıtım, malzeme yönetimi, finans, insan kaynakları, proje yönetimi; Türkiye’de ve dünyada ERP pazarı; Pazarda mevcut ERP sistemleri; ERP projelerinin yönetimi, ERP projelerinde karşılaşılan zorluklar ve kritik başarı faktörleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Kurumsal Kaynak Planlamanın (ERP) gelişimi | to be provided |
3) | ERP ile ilgili temel kavramlar | |
4) | ERP ile ilgili temel kavramlar | to be provided |
5) | ERP’nin işletmeler için önemi | |
6) | ERP sistemlerinin temel modülleri: Üretim planlama, satış ve dağıtım | to be provided |
7) | ERP sistemlerinin temel modülleri: Malzeme yönetimi, finans | to be provided |
8) | Yarıyıl içi sınavı | |
9) | İleri ERP modülleri | to be provided |
10) | ERP projelerinin yönetimi | to be provided |
11) | ERP projelerinde karşılaşılan zorluklar ve kritik başarı faktörleri | to be provided |
12) | ERP çözüm pazarı | to be provided |
13) | ERP Çözüm Pazarı | |
14) | ERP sistemlerinin geleceği | to be provided |
15) | ERP Sistemlerinin Geleceği | to be provided |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | "Enterprise Resource Planning” by Mary Sumner, Pearson Prentice Hall, 2005. |
Diğer Kaynaklar: | "Enterprise Resource Planning Concepts: Understanding the Power of ERP for Today's Businesses", O'Sullivan,J, Caiola, G, DMMSI, Associates, 2014. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır | ||||||||||||||||||||||||
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | ||||||||||||||||||||||||
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | ||||||||||||||||||||||||
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
6) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
7) Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
8) Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
9) Deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder, yorumlar ve deneysel sonuçları iyileştirilmeye yönelik uygular. | ||||||||||||||||||||||||
10) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||||||||||||||||||||
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | ||||||||||||||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
14) Mesleki uygulamalarda çevre ve iş güvenliği konularını gözetir | ||||||||||||||||||||||||
15) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
16) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||
17) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | ||||||||||||||||||||||||
18) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | ||||||||||||||||||||||||
19) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | ||||||||||||||||||||||||
20) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
21) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | ||||||||||||||||||||||||
22) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||
23) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | ||||||||||||||||||||||||
24) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | ||||||||||||||||||||||||
25) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 4 |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır | 4 |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | 4 |
7) | Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin kullanır. | |
8) | Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. | 4 |
9) | Deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder, yorumlar ve deneysel sonuçları iyileştirilmeye yönelik uygular. | |
10) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
11) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
12) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Mesleki uygulamalarda çevre ve iş güvenliği konularını gözetir | |
15) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |
16) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |
17) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |
18) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |
19) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |
20) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |
21) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |
22) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |
23) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |
24) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |
25) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 28 | 28 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 116 |