IR461 The Protection and Promotion of Human Rights in the EU IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IR461
Ders İsmi: The Protection and Promotion of Human Rights in the EU I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Nihan KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Nihan KÖSEOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere Avrupa Birliği'nin geçmişten bugüne insan hakları politikalarını, yasal düzenlemelerini, uygulamalarını ve kontrol mekanizmalarını öğretmeyi amaçlayan, PROHREU adlı Jean Monnet Modülü'nü temel alan iki dönemlik seçmeli bir üniversite dersidir. Ayrıca ders sırasında kullanılacak çeşitli araçlarla analitik düşünmeyi teşvik ederek öğrencilerin bahsedilen konuları incelerken eleştirel bir bakış açısı yaklaşımı benimsemelerine olanak tanır. Bu başarılarla öğrencilerin AB'nin insan hakları siciline ilişkin rasyonel bir vizyon kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Website: prohreu.fbu.edu.tr
Instagram: https://www.instagram.com/fbu.prohreu/
Twitter: @prohreufbu
Youtube: https://www.youtube.com/@fbu.prohreu2366

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dersin sonunda (1) öğrencilerin geçmişten günümüze Avrupa Birliği'nin insan hakları politikalarını, yasal düzenlemelerini, uygulamalarını ve denetim mekanizmalarını öğrenmeleri, (2) çeşitli araçlarla analitik düşünme becerisine sahip olmaları amaçlanmaktadır. Bahsedilen konuları incelerken eleştirel bir bakış açısı yaklaşımını benimsemek amacıyla derste kullanılacak, (3) ve AB'nin insan hakları siciline ilişkin rasyonel bir vizyon kazanacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir Kavram Olarak İnsan Hakları R. Panikkar. (1982). Is the Notion of Human Rights a Western Concept? Diogenes. 30, 75. 75-102.
2) Temel İnsan Hakları Şartları ve İlkeleri Charles R. Beitz. (2009). The Idea Of Human Rights. Oxford University Press. Ilias Bantekas & Lutz Oette. (2020). International Human Rights Law and Practice. Cambridge University Press.
3) İnsan Hakları Tarihi ve Teorileri David P. Forsythe. (2006). Human Rights in International Relations. Cambridge University Press. Ilias Bantekas & Lutz Oette. (2020). International Human Rights Law and Practice. Cambridge University Press.
4) AB'deki Temel İnsan Hakları Sözleşmeleri ve Koruma Mekanizmaları Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press.
5) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarının İcrası Steven Greer. (2006). The European Convention on Human Rights: Achievements, Problems and Prospects. Cambridge University Press. Noreen O’Meara. (2011). “A More Secure Europe of Rights?” The European Court of Human Rights, the Court of Justice of the European Union and EU Accession to the ECHR. German Law Journal. 12,10. 1813-1832).
6) Ayrımcılık Yasağı Rory O’Connel. (2009). Cinderella comes to the Ball: Art 14 and the right to non-discrimination in the ECHR. Legal Studies. 29,2. 211-229.
7) Azınlık Hakları Bernd Rechel. (2008). Minority Rights in Central and Eastern Europe. Routledge.
8) Ara Sınav
9) Düşünce, vicdan ve din özgürlüğü A Commentary on the International Covenant on Civil and Political Rights. The UN Human Rights Committee's Monitoring of ICCPR Rights. 499-537.
10) Toplanma ve örgütlenme özgürlüğü Larry Alexander. (2008). What is Freedom of Association, and What is its Denial? Social Philosophy and Policy. 25,2. 1-21.
11) Kadın Hakları Patricia Grimshaw, Katie Holmes & Marilyn Lake. (2001). Women’s Rights and Human Rights: International Historical Perspectives. Palgrave.
12) Kadına Yönelik Şiddet Patrizia Romito. (2008). A deafening silence. Hidden violence against women and children. The Policy Press. University of Bristol.
13) Mülteci ve Göçmen Çocuklar Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press.
14) Çocuk Hakları Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press.
15) Öğrencilerin Poster Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 1 3
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 51