Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bir Kavram Olarak İnsan Hakları |
R. Panikkar. (1982). Is the Notion of Human Rights a Western Concept? Diogenes. 30, 75. 75-102. |
2) |
Temel İnsan Hakları Şartları ve İlkeleri |
Charles R. Beitz. (2009). The Idea Of Human Rights. Oxford University Press.
Ilias Bantekas & Lutz Oette. (2020). International Human Rights Law and Practice. Cambridge University Press. |
3) |
İnsan Hakları Tarihi ve Teorileri |
David P. Forsythe. (2006). Human Rights in International Relations. Cambridge University Press.
Ilias Bantekas & Lutz Oette. (2020). International Human Rights Law and Practice. Cambridge University Press. |
4) |
AB'deki Temel İnsan Hakları Sözleşmeleri ve Koruma Mekanizmaları |
Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press. |
5) |
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarının İcrası |
Steven Greer. (2006). The European Convention on Human Rights: Achievements, Problems and Prospects. Cambridge University Press.
Noreen O’Meara. (2011). “A More Secure Europe of Rights?” The European Court of Human Rights, the Court of Justice of the European Union and EU Accession to the ECHR. German Law Journal. 12,10. 1813-1832). |
6) |
Ayrımcılık Yasağı |
Rory O’Connel. (2009). Cinderella comes to the Ball: Art 14 and the right to non-discrimination in the ECHR. Legal Studies. 29,2. 211-229. |
7) |
Azınlık Hakları |
Bernd Rechel. (2008). Minority Rights in Central and Eastern Europe. Routledge. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Düşünce, vicdan ve din özgürlüğü |
A Commentary on the International Covenant on Civil and Political Rights. The UN Human Rights Committee's Monitoring of ICCPR Rights. 499-537. |
10) |
Toplanma ve örgütlenme özgürlüğü |
Larry Alexander. (2008). What is Freedom of Association, and What is its Denial? Social Philosophy and Policy. 25,2. 1-21. |
11) |
Kadın Hakları |
Patricia Grimshaw, Katie Holmes & Marilyn Lake. (2001). Women’s Rights and Human Rights: International Historical Perspectives. Palgrave. |
12) |
Kadına Yönelik Şiddet |
Patrizia Romito. (2008). A deafening silence. Hidden violence against women and children. The Policy Press. University of Bristol. |
13) |
Mülteci ve Göçmen Çocuklar |
Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press. |
14) |
Çocuk Hakları |
Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press. |
15) |
Öğrencilerin Poster Sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. |
|
2) |
Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. |
|
3) |
Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
|
4) |
Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. |
|
5) |
Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. |
|
6) |
Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. |
|
7) |
Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. |
|
8) |
Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. |
|
9) |
Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. |
|
10) |
Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. |
|
11) |
Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
|
12) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. |
|
13) |
Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
|