INDR3076 Agile OrganizationsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INDR3076
Ders İsmi: Agile Organizations
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Pınar EFE
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Pınar EFE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere genel olarak çevik yaklaşımın ve çevik organizasyonların temel ilke ve kavramlarını öğretmek
Dersin İçeriği: Çevik yaklaşımın ve çevik organizasyonların temel kavramları, değerleri, ilkeleri, çevik yaklaşımın kısa tarihçesi ile tanışma

Çevik organizasyonları geleneksel organizasyonlardan ayıran temel özellikleri ve bunların günümüz iş ortamındaki önemini öğrenme

Çevik takımları, çevik liderliği kavrama

Scrum, Kanban, LeSS, Safe gibi çevik yöntem ve çerçeveleri tanıma

Farklı alanlardan çevik uygulamaları paylaşma

Spotify, Amazon ve Google gibi şirketlerden çevik uygulamaları ve başarı hikayelerini paylaşma

Organizasyonlarda çevik yöntemleri benimseme stratejileri,

Organizasyonel sevieyde çevik dönüşümler ve başarı faktörleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çevik yaklaşımın temel prensiplerini ve değerlerini tanımlama
2) Günümüzün iş dünyasında çevikliğe olan ihtiyacı anlama
3) Çeviklik kavramının ve çevik yöntemlerin ortaya çıkışı ve gelişimi hakkında bilgi edinme
4) Agile organizasyonları yapısal, kültürel ve adaptasyon kabiliyetleri açısından geleneksel organizasyonlarla karşılaştırma
5) Scrum, Kanban ve diğer çevik yöntemleri öğrenme
6) Agile ölçekleme ve SAFe, LeSS, Nexus..vb. gibi ölçekleme çerçevelerinin temellerini öğrenme
7) Agile işletme modellerinin bileşenlerini anlama ve bunların adaptasyonu nasıl sağladığını tanımlama
8) Iteratif planlama, backlog önceliklendirme ve değer teslimi dahil olmak üzere çevik prensipleri strateji ve planlamaya uygulama
9) Çevik liderlerin ve yöneticilerin rollerini ve sorumluluklarını anlama ve bunların ekip özerkliğini ve yetkilendirmeyi nasıl desteklediklerini açıklama
10) Çevik takımların özelliklerini tanımlamak
11) Hedef belirleme (örn. OKR'ler), geri bildirim döngüleri ve takım ölçümleri gibi çevik performans yönetimi tekniklerini anlama
12) Ekip ve organizasyon düzeylerinde çevik benimseme ve dönüşümde yer alan adımları ve zorlukları anlama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Scrum, Kanban ve Lean gibi temel Agile yöntemleri karşılaştırma ve bunların uygun kullanım bağlamlarını anlama
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Agile organizasyonların ve dünyanın dört bir yanından en iyi uygulamaların araştırmasını yapma ve örnekleri sınıfta sunma
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Agile yaklaşımların iş dünyasında farklı alanlarda nasıl uygulandığına dair vaka çalışmalarını araştırma ve sunma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı ve çeviklik konseptine giriş
2) Çevik yaklaşımın temelleri
3) Çevik organizasyonlar ve geleneksel organizasyonlardan farkları
4) Agile methods, Scrum
5) Çevik ölçeklendirme
6) Çevik ölçeklendirme çerçeveleri: SaFe, LeSS, Nexus.. vs
7) Ara sınav
8) Farklı alanlardan çevik uygulama sunumları
9) Çevik işletim modelleri
10) Çevik strateji ve planlama
11) Çevik liderlik ve yönetim, çevik ekipler ve özellikleri
12) Çevik performans yönetimi
13) Çevik dönüşüm
14) Çevik organizasyon sunumları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: No specific textbook
Diğer Kaynaklar: Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

7

9

10

11

12

13

14

6

8

15

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Sunum / Seminer 2 1 2
Proje 1 10 10
Ödevler 1 8 8
Küçük Sınavlar 3 1 3
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 100