Dersin Amacı: |
Sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite dersi, öğrencilerin toplumun farklı kesimlerindeki bireyler için uygun sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite programlarını planlama ve uygulama becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu bağlamda, öğrencilerin bireysel ihtiyaçları, yaş, cinsiyet, kültürel farklılıklar ve sağlık durumları gibi faktörleri dikkate alarak, çeşitli topluluklara yönelik etkili programlar tasarlamaları ve bunları hayata geçirmeleri hedeflenir. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin sağlık, beslenme, egzersiz bilgilerini güçlendirmeleri ve bu bilgileri pratiğe dönüştürmeleri için gerekli olan stratejik düşünme, iletişim ve liderlik becerilerini geliştirmek önemlidir. Böylelikle, katılımcılar sağlıklı yaşam tarzlarını benimsemeye teşvik edilirken, toplumda sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite kültürünün yaygınlaştırılmasına da katkıda bulunulur |
Dersin İçeriği: |
Sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite programlarının tasarımı
Programların etkinliğinin değerlendirilmesi ve gerektiğinde revize edilmesi
Toplumda sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite kültürünün teşvik edilmesi ve yaygınlaştırılması
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to Physical Activity and Health Life |
Current Literature |
2) |
Mental Health |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
3) |
Tobacco Control and Physical Activity |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
4) |
Woman's Health and Physical Activity |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
5) |
Obesity and Physical Activity |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
6) |
Drug Abuse and Physical Activity |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
7) |
Hypertension and Phyical Activity |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
8) |
Mid-Term Exam |
|
9) |
Osteoporosis and Physical Activity |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
10) |
Pandemics |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
11) |
Cancer and Physical Activity |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
12) |
Demencia/ Alzheimer and Physical Activity |
Current Literature and Physical Activity |
13) |
Earthquake and Healthy Life |
Physical Activity Guidelines for Americans |
14) |
Covid 19/Influenza and Health Life |
Current Literature; Physical Activity for Americans |
15) |
Diabetes and Physical Activity |
Current Literature, Physical Activity Guidelines for Americans |
16) |
Final Exam |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. |
|
2) |
Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. |
|
3) |
Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
|
4) |
Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. |
|
5) |
Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. |
|
6) |
Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. |
|
7) |
Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. |
|
8) |
Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. |
|
9) |
Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. |
|
10) |
Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. |
|
11) |
Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. |
|
12) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. |
|
13) |
Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
|