PTR358 Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel AktiviteKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR358
Ders İsmi: Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Burak UYAROĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Burak UYAROĞLU
Doç. Dr. Dilber KARAGÖZOĞLU COŞKUNSU
Dr.Öğr.Üyesi Burcu AKKURT
Dr.Öğr.Üyesi Anıl TOSUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık ve fiziksel aktivite ile ilgili temel kavramları öğretmek ve farklı gruplar için fiziksel aktivitenin önemini vurgulamak.
Dersin İçeriği: Sağlık, Fiziksel aktivite kavramlarının açıklanması. Farklı yaş gruplarında fiziksel aktivitenin öneminin anlatılması. Dünya Sağlık Örgütü, ACSM Fiziksel Aktivite Kılavuzlarının ve bazı ülke ülke örnekleri üzerinden fiziksel aktivitenin arttırılması için uygulanan programların incelenmesi. Pilates, Yoga, Tha-Chi gibi egzersiz programlarının incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlık kavramı ve fiziksel aktiviteyi tanımlayabilir.
2) Egzersiz yöntemlerini açıklar.
3) Fiziksel aktivite ölçümünü yapabilir, uygun egzersiz yöntemlerini seçebilir.
4) Fiziksel aktivite kılavuzlarını bilir.
5) Yetişkinler ve çocuklar için uygun fiziksel aktivite önerilerinde bulunabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Öğretim Görevlisi Ders Notları
2) Sağlık Nedir? Fiziksel Aktivite Nedir? Öğretim Görevlisi Ders Notları
3) Fiziksel Aktivitenin Yararları ve Fiziksel İnaktivitenin Etkileri Öğretim Görevlisi Ders Notları
4) Fiziksel Aktivitenin Değerlendirilmesi Öğretim Görevlisi Ders Notları
5) Fiziksel Aktivitenin Değerlendirilmesinde Dijital Uygulamalar Öğretim Görevlisi Ders Notları
6) Fiziksel Uygunluğun Değerlendirilmesi Öğretim Görevlisi Ders Notları
7) Egzersiz Türleri ve Uygulama Prensipleri Öğretim Görevlisi Ders Notları
8) Vize Sınavı
9) Egzersiz Türleri ve Uygulama Prensipleri Öğretim Görevlisi Ders Notları
10) Yetişkinlerde Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam Öğretim Görevlisi Ders Notları
11) Çocuklarda Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam Öğretim Görevlisi Ders Notları
12) Yaşlılarda Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam Öğretim Görevlisi Ders Notları
13) Engelli Bireylerde Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam Öğretim Görevlisi Ders Notları
14) Kronik Hastalıklarda Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam Öğretim Görevlisi Ders Notları
15) Genel Tekrar Öğretim Görevlisi Ders Notları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin hocası tarafından haftalık olarak paylaşılacaktır. / Lecture notes will be shared weekly by the lecturer.
Diğer Kaynaklar: -Brukner ve Khan'ın Klinik Spor Hekimliği Cilt 2 Çeviri Editörleri: H. Serap İnal, Gökhan Metin, Feryal Subaşı. 2023 Ankara Nobel Kitabevi
-Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite. Editör: Buket Akıncı. Ankara 2021. Eğiten Kitap

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 82
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 112