Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS308 | ||||||||
Ders İsmi: | Machine Learning | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Yıldız KARADAYI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Yıldız KARADAYI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Makine Öğrenmesi dersi, öğrencilere veri analizi ve modelleme konularında temel bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin amacı, makine öğrenmesi algoritmalarının nasıl çalıştığını öğretmek, bu algoritmaların uygulama alanlarını göstermek ve öğrencilere gerçek dünya problemlerini çözmek için makine öğrenmesi tekniklerini kullanma yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca, makine öğrenmesi uygulamalarının etik ve pratik boyutlarına da dikkat çekilecektir. |
Dersin İçeriği: | Veri Ön İşleme ve Temizleme, Temel Makine Öğrenmesi Algoritmaları (Regresyon, Sınıflandırma), Denetimli-Denetimsiz Öğrenme Teknikleri, Model Değerlendirme ve Seçimi, Derin Öğrenme Temelleri, Sinir Ağları ve Öğrenme Algoritmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş: Makine Öğrenmesi Nedir? Neden Önemlidir? | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
2) | Makine Öğrenmesi için Doğrusal Cebir: Bir İnceleme | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
3) | Gözetimli Öğrenme Algoritmalarına Giriş: Doğrusal Regresyon | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
4) | Çoklu Değişkenli Doğrusal Regresyon | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
5) | Özellik Mühendisliği | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
6) | Sınıflandırma Algoritmalarına Giriş: Lojistik Regresyon | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
7) | Çapraz Doğrulama ve Düzenleme | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
8) | Vize sınavı | |
9) | Karar Ağaçları | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
10) | Topluluk Modelleri | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
11) | Gözetimsiz Öğrenme I - Kümeleme | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
12) | Gözetimsiz Öğrenme II - PCA (Temel Bileşen Analizi) ve Boyut Azaltma | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
13) | Yapay Sinir Ağları (ANN) ve Derin Öğrenmeye Giriş | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
14) | Hiperparametre Optimizasyonu ve Model İnce Ayarları | The StatQuest Illustrated Guide To Machine Learning by Josh Starmer |
15) | Makine Öğrenmesi Sistem Tasarımı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Machine Learning- Ethem Alpaydin |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Machine Learning- Ethem Alpaydin |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | ||||||||||||
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | ||||||||||||
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | ||||||||||||
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | ||||||||||||
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | ||||||||||||
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | ||||||||||||
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | ||||||||||||
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | ||||||||||||
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | ||||||||||||
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | ||||||||||||
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. | |
2) | Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. | |
3) | Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. | |
4) | Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. | |
5) | Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. | |
6) | Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. | |
7) | Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. | |
8) | Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. | |
9) | Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. | |
10) | Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. | |
11) | Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | |
13) | Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |