Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
E-Sporun Tanımı, Kapsamı ve Temel Kavramlar |
|
2) |
E-Sporun Tarihsel Gelişimi ve Küresel Yayılımı |
|
3) |
E-Spor Ekosistemi: Takımlar, Ligler, Turnuvalar |
|
4) |
E-Spor Organizasyonlarının Yapısı ve Yönetimi |
|
5) |
Dijital Platformlar ve Yayıncılık: Twitch, YouTube, vb. |
|
6) |
E-Spor Pazarlaması, Sponsorluk ve Marka Yönetimi |
|
7) |
E-Spor Hukuku, Etik ve Lisanslama Süreçleri |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
E-Spor Ekonomisi ve Gelir Modelleri |
|
10) |
Takım Yönetimi ve Liderlik Stratejileri |
|
11) |
Dijitalleşme, Teknoloji Kullanımı ve Veri Analitiği |
|
12) |
E-Spor’da Sosyal Medya Yönetimi ve Topluluk İlişkileri |
|
13) |
E-Spor’da Sürdürülebilirlik ve Çevresel Duyarlılık |
|
14) |
Ulusal ve Uluslararası E-Spor Politikaları ve Karşılaştırmalı Analiz |
|
15) |
E-Spor Organizasyonu Tasarımı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Çeşitli bilimsel kaynaklardan hazırlanan ders notları. |
Diğer Kaynaklar: |
• Ders notları.
Jenny, S. E., Manning, R. D., Keiper, M. C., & Olrich, T. W. (2017). Virtual(ly) Athletes: Where eSports Fit Within the Definition of 'Sport'. Quest, 69(1), 1–18.
• Hamari, J., & Sjöblom, M. (2017). What is eSports and why do people watch it? Internet Research, 27(2), 211–232.
• Seo, Y., & Jung, S. U. (2016). Beyond solitary play in computer games: The social practices of eSports. Journal of Consumer Culture, 16(3), 635–655.
• Holden, J. T., Rodenberg, R. M., & Kaburakis, A. (2017). Esports Corruption: Gambling, Doping, and Global Governance. Maryland Journal of International Law, 32(1), 236–273.
• Freeman, G., & Wohn, D. Y. (2017). Social support in eSports: Building emotional and esteem support from instrumental support interactions in a highly competitive environment. In CHI '17 Proceedings of the 2017 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 4354–4364).
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|