SLT222 Ağız Florası ve Genel SağlıkKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SLT222
Ders İsmi: Ağız Florası ve Genel Sağlık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Atakan KARAGÖZ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Atakan KARAGÖZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, ağız florasının biyokimyasal ve mikrobiyolojik dinamiklerini öğreterek, ağız sağlığının korunması ve sistemik sağlıkla olan etkileşiminin anlaşılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Giriş ve Temel Kavramlar, Tükürüğün Biyokimyası, Ağız Mikrobiyotasının Gelişimi ve Dengesi, Karbonhidrat Metabolizması ve Diş Çürükleri, Biyofilm ve Mikrobiyal Dental Plak Oluşumu, Nitrat Metabolizması ve Nitrik Oksit Üretimi, Mikrobiyota ve Sistemik Sağlık İlişkisi, Ağız Florası ve İlaç Etkileşimleri, Probiyotikler ve Ağız Sağlığı, Oksidatif Stres ve Periodontal Hastalıklar, Ağız Kanserleri ve Mikrobiyota, Genetik ve Mikrobiyal Etkileşimler, Sağlıklı Ağız Florasını Korumak, Genel Tekrar konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tükürüğün biyokimyasal yapısını ve ağız mikrobiyotasının gelişim süreci hakkında bilgi edinir.
2) Karbonhidrat metabolizmasının diş çürükleri üzerindeki etkisi ve mikrobiyal dental plak oluşum mekanizmaları hakkında bilgi edinir.
3) Ağız mikrobiyotası ile sistemik sağlık arasındaki ilişkiyi öğrenir ve antioksidanların flora üzerindeki etkisi hakkında bilgi edinir.
4) Ağız florasının ilaçlarla etkileşimini, probiyotiklerin ağız sağlığındaki rolünü ve genetik faktörlerin mikrobiyal etkileşimler üzerindeki etkisini öğrenir.
5) Sağlıklı ağız florasının korunması için bilimsel temelli yaklaşımlar hakkında bilgi edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Kavramlar Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
2) Ağız Mikrobiyotasının Gelişimi Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
3) Tükürüğün Ağızdaki Görevleri Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
4) Oral Patojenler Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
5) Biyofilm ve Mikrobiyal Dental Plak Oluşumu Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
6) Periodontal Hastalıklar Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
7) Diş Çürükleri Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
8) Yarıyıl içi sınavları
9) Ağız Kokusu (Halitozis) Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
10) Probiyotikler ve Ağız Sağlığı Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
11) Mikrobiyota ve Sistemik Sağlık İlişkisi Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
12) Ağız Florası ve İlaç Etkileşimleri Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
13) Antimikrobiyaller ve Ağız Florası İlişkisi Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
14) Sağlıklı Ağız Florasını Korumak Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
15) Genel Tekrar Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrenci ile paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100