Dersin Amacı: |
Bu ders, ağız florasının biyokimyasal ve mikrobiyolojik dinamiklerini öğreterek, ağız sağlığının korunması ve sistemik sağlıkla olan etkileşiminin anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Giriş ve Temel Kavramlar, Tükürüğün Biyokimyası, Ağız Mikrobiyotasının Gelişimi ve Dengesi, Karbonhidrat Metabolizması ve Diş Çürükleri, Biyofilm ve Mikrobiyal Dental Plak Oluşumu, Nitrat Metabolizması ve Nitrik Oksit Üretimi, Mikrobiyota ve Sistemik Sağlık İlişkisi, Ağız Florası ve İlaç Etkileşimleri, Probiyotikler ve Ağız Sağlığı, Oksidatif Stres ve Periodontal Hastalıklar, Ağız Kanserleri ve Mikrobiyota, Genetik ve Mikrobiyal Etkileşimler, Sağlıklı Ağız Florasını Korumak, Genel Tekrar konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Temel Kavramlar |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
2) |
Ağız Mikrobiyotasının Gelişimi |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
3) |
Tükürüğün Ağızdaki Görevleri |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
4) |
Oral Patojenler |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
5) |
Biyofilm ve Mikrobiyal Dental Plak Oluşumu |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
6) |
Periodontal Hastalıklar |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
7) |
Diş Çürükleri |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
8) |
Yarıyıl içi sınavları |
|
9) |
Ağız Kokusu (Halitozis) |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
10) |
Probiyotikler ve Ağız Sağlığı |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
11) |
Mikrobiyota ve Sistemik Sağlık İlişkisi |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
12) |
Ağız Florası ve İlaç Etkileşimleri |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
13) |
Antimikrobiyaller ve Ağız Florası İlişkisi |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
14) |
Sağlıklı Ağız Florasını Korumak |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
15) |
Genel Tekrar |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynak kitaplar |
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|