Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COMM101 | ||||||||
Ders İsmi: | İletişimin Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Esra Pelin GÜREGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Ar.Gör. Esra Pelin GÜREGEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere temel iletişim bilimleri kavramları öğreterek, öğrencilerin iletişim terminolojisi ve kuramları hakkında bilgi sahibi olmaları sağlamaktır. Bu ders ile öğrencilerin; iletişimin temel kavramları, iletişim süreci öğeleri, temel iletişim kuramlarını öğrenmeleri amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, iletişim bilimlerine temel giriş dersidir. Ders; iletişimin temel kavramları, iletişim süreçleri, iletişimin özellikleri, iletişim türleri, kişilerarası iletişim, kamusal, örgütsel iletişimin yanı sıra kitle iletişim araştırmalarında temel yaklaşımlar ve kuram konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim Nedir? Neden İletişim Kurarız? Temel İletişim Kavramlarına Giriş | -Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi -Ünsal Oskay, “Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri”, İnkılap Kitabevi |
2) | İletişim Olgusunun Öğeleri ve Süreci | -Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi -Erol Mutlu, “İletişim Sözlüğü”, Ütopya Yayınevi |
3) | İletişim Türleri: Sözlü & Görsel & Yazılı İletişim | John Fiske, “İletişim Çalışmalarına Giriş”, Pharmakon Kitap |
4) | Kişilerarası İletişim | Ders notları |
5) | Kültürlerarası İletişim & Grup İletişimi | Ders Notları |
6) | Örgütsel iletişim | Ders notları |
7) | Kamusal iletişim | Ders notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kitle & Kitle İletişimi | Erol Mutlu, “Kitle İletişim Kuramları”, Ütopya Yayınevi |
10) | Kitle İletişim Araştırmalarında Temel Yaklaşımlar (Lippmann ve Kamuoyu, Laswell ve Propaganda) | -Erol Mutlu, “Kitle İletişim Kuramları”, Ütopya Yayınevi -Armand Mattelart, Michêle Mattelart, “İletişim Kuramları Tarihi”, İletişim Yayıncılık -Burak Özçetin, “Kitle İletişim Kuramları”, İletişim Yayınları, 2018. |
11) | Gündem Belirleme Kuramı & Çerçeveleme Kuramı | -Burak Özçetin, “Kitle İletişim Kuramları”, İletişim Yayınları, 2018. |
12) | İknanın Yapısı & İki Aşamalı Akış Kuramı & Kanaat Önderi | Burak Özçetin, “Kitle İletişim Kuramları”, İletişim Yayınları, 2018. |
13) | Kullanımlar ve Doyumlar Paradigması | -Burak Özçetin, “Kitle İletişim Kuramları”, İletişim Yayınları, 2018. |
14) | Bağımlılık Kuramı & Suskunluk Sarmalı | -Burak Özçetin, “Kitle İletişim Kuramları”, İletişim Yayınları, 2018. |
15) | Kitle İletişim Modelleri | -Burak Özçetin, “Kitle İletişim Kuramları”, İletişim Yayınları, 2018. |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Erol Mutlu, “İletişim Sözlüğü”, Ütopya Yayınevi Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | John Fiske, “İletişim Çalışmalarına Giriş”, Pharmakon Kitap Nick Stevenson, “Medya Kültürleri”, Ütopya Yayınevi Erol Mutlu, “Kitle İletişim Kuramları”, Ütopya Yayınevi Armand Mattelart, Michêle Mattelart, “İletişim Kuramları Tarihi”, İletişim Yayıncılık. Ünsal Oskay, “Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri”, İnkılap Kitabevi. Çiler Dursun, “İletişim, Kuram, Kritik”, İmge Kitabevi. İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar, “Öteki Kuram Kitle İletişim Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi”, Erk. Burak Özçetin, “Kitle İletişim Kuramları”, İletişim Yayınları, 2018. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | |||||||||||||||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | |||||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | |||||||||||||||
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | |||||||||||||||
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | |||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | |||||||||||||||
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | |||||||||||||||
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. | 4 |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
3) | Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. | 1 |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
5) | Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
6) | İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | 1 |
7) | Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. | 2 |
8) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. | 2 |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. | 2 |
10) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. | 1 |
11) | Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. | 2 |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. | 1 |
13) | Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. | 2 |
14) | Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. | 1 |
15) | Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. | 1 |
16) | Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 133 |