SOC135 SosyolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOC135
Ders İsmi: Sosyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Onur YAMANER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Onur YAMANER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sosyoloji ve sosyolojik düşünceye giriş kapsamındadır.
Sosyolojinin temellerini algılamak; toplumsal yapı, birey, aile, kimlik, toplum, toplumsal cinsiyet, değerler, normlar, kültür, modernite, sınıf, kurumlar, statü gibi kavramları algılayabilmek amacını taşır.
Öğrencileri, toplumsal çalışmaları kavrayabilmeyi hazırlayacak temel sosyolojik kavramlar ve araştırmalar ile tanıştırmak gayesini güder.
Dersin İçeriği: Bilimsel bir disiplin olarak sosyolojinin tanımı, alanı, kuramsal yaklaşımlar, sosyal yapılar ve hareketler, sosyal organizasyon, kültür-kimlik, siyaset, sosyal eşitsizlikler, sosyal dönüşüme ilişkin temel kavramların tanımlanması ve incelenmesi yapılmaktadır.
Bu ders, sosyal teoriler ile temel bir bakış açısı kazandırarak toplumsal tanımları anlamlandırmayı, nitelendirmeyi, ilişkilendirmeyi, karşılaştırmayı içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyolojinin temel kavramları hakkında temel bir anlayış kazandırır.
2) Sosyolojinin önemli düşünceleri, konuları, aktör ve kurumları tanıtır.
3) Temel toplumsal fikirler ve ideolojiler hakkında bilgi verir.
4) Sosyolojik ve toplumsal konular hakkında eleştirel ve objektif düşünme, konuşma ve yazma yeteneklerini geliştirir.
5) Toplumsal kuram ve kurumların temel özelliklerini açıklayabilecektir.
6) Sosyal konuları teorik ve karşılaştırmalı bir çerçevede açıklar.
7) Toplumsal hareketler, değişim ve dönüşümlerin farklı biçimleri ve söz konusu faktörlerin toplumsal yapı üzerindeki etkileri hakkında analiz yeteneğine sahip olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyolojide Temel Kavramlar Antony Giddens, Sosyoloji. Cambridge: Polity Press.
2) Sosyolojinin Kısa Tarihçesi ve Sosyoloji Teorileri Sosyolojinin Kısa Tarihçesi ve Sosyoloji Teorileri
3) Sosyoloji Teorileri Sosyoloji Teorilerinin Çeşitlenmesi
4) Kültür ve Sosyoloji Kültür, Toplum ve Sosyoloji İlişkileri
5) Toplumsal Tabakalar ve Sosyal Eşitsizlikler Toplumsal Tabakalar ve Sosyal Eşitsizlikler ile Çeşitleri
6) Şehirler, Kent ve Çevre Şehirler, Kent ve Çevre
7) Toplumsal Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Toplumsal Cinsiyet Nedir ve Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği
8) Yarıyıl İçi Sınavı
9) Irk, Etniklik ve Göç Irk, Etniklik ve Göç
10) Çalışma ve Ekonomik Yaşam Çalışma ve Ekonomik Yaşam
11) Toplumsal Kurumlar Aile, Eğitim ve Diğer Toplumsal Kurumlar
12) Din Sosyoloji ve Din İlişkisi
13) Siyaset ve Toplumsal Hareketler Siyaset ile Sosyoloji İlişkisi ve Toplumsal Hareketler
14) Küresel Sorunlar Suç ,Yoksulluk, Savaş, Terörizm ve Diğer Konular
15) Genel Tekrar
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Antony Giddens, Sosyoloji
Diğer Kaynaklar: Antony Giddens, Sosyoloji
Raymond Aron, Sosyolojik Düşüncenin Evreleri
Martin Slattery, Sosyolojide Temel Fikirler
Fulcher & Scott, Sociology

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 5
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 2
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 2
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 1
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 2
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 5 35
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 113