Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: İlk uygarlıklar ve ilk uygarlıkların iletişim biçimlerinin tanımlanması, |
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi |
2) |
Sözlü kültür kapsamında haberleşmenin gelişimi,
|
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi |
3) |
Yazının icadı ve yazılı kültüre geçiş, |
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi |
4) |
Yazılı kültür ile sözel kültür arasındaki farklılıklar, değişen iletişim şekilleri ve sosyokültürel dönüşüm,
|
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi |
5) |
Matbaanın icadı ve tipografik dönem |
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi |
6) |
Tipografik kültür ve Sanayi Devriminin iletişime etkileri, |
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi |
7) |
Çağdaş haberleşmenin başlaması ve kitle iletişimin önemli hale gelmesi, |
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi |
8) |
Yarıyıl içi sınavı |
Ders Notları |
9) |
Bilginin yayılma süreci ve kitle iletişim araçlarının gelişimi, |
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi. |
10) |
Bilginin yayılma süreci ve kitle iletişim
araçlarının gelişimi
|
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi. |
11) |
Kitle iletişim araçları ile gelişen çağdaş haberleşme türleri, |
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi. |
12) |
Elektriğin icadı ve elektronik kültürel dönüşüm
|
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi. |
13) |
Küreselleşme ve iletişim bağlamında
yeni medya iletişim teknolojileri,
|
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi. |
14) |
İletişimde yaşanan gelişmelerin siyasal, kültürel, ekonomik ve toplumsal etkileri bağlamında ağ toplumu ve genel değerlendirme
|
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi. |
15) |
Ağ toplumu |
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC'si, İnkılap Yayınevi, 2019 Crowley,
D,Heyer P. (2010). İletişim Tarihi, Siyasal Yayınlar, Mattelart,A.
(2001). İletişimin Dünyasallaşması, İletişim Yayınları Güngör, N.
(2013). İletişim - Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal
Kitabevi. |
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
3 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
2 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
2 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
3 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
2 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
3 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
2 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
2 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
3 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
3 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
3 |