Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders izlencesi üzerine açıklamalar ve dersin genel tanıtımı. |
|
2) |
Sosyal Psikolojinin tanıtımı, içeriği, diğer dallarla benzerlik ve farklılıkları, kısa tarihsel gelişimi. |
Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
|
3) |
Tutumlar ve Ölçüm Yöntemleri |
Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
|
4) |
Tutum Değiştirme Kuramları |
Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
|
5) |
Kalıplaşmış Tutumlar, Önyargı ve Ayrımcılık |
Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
|
6) |
Sosyal Etki ve Uyma |
Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi |
7) |
Kabul ve İtaat |
Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi |
8) |
Yarıyıl içi sınavları |
|
9) |
Sosyal Biliş |
Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
|
10) |
Grup, Grup Çalışması ve Verimlilik |
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi |
11) |
Grup İçi Süreçler ve Liderlik |
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi |
12) |
Benlik |
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
|
13) |
Benlik ve Kültür |
Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi |
14) |
Saldırganlık |
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
|
15) |
Genel değerlendirme |
Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi |
16) |
Yarıyıl sonu sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
1 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
2 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
1 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
1 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
3 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
2 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
3 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
1 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
1 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
3 |