PSYC317 Sosyal Psikoloji Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSYC317
Ders İsmi: Sosyal Psikoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Gökçe ÖZKILIÇCI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal psikoloji kuramlarını ve araştırma alanlarını, ilişkili olduğu bilim dallarını, insan ve grup davranışlarını etkileyen faktörleri ve sosyal ilişkileri detayları ile birlikte öğretmeyi içermektedir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini; sosyal psikoloji kavramının tanımlanması, kapsamı ve özelliklerinin anlaşılması, sosyal algı, sosyal biliş, benlik, tutumlar, sosyal etki, çatışma ve saldırganlık gibi konular oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; sosyal psikolojinin kavramları ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; sosyal psikoloji araştırmalarının geliştirilme ve uygulanma süreçlerinde bireysel olarak çalışabilir, sorumluluk alabilir.
2) Öğrenciler bu derste, iletişim alanında gerçekleştirilen her türlü çalışmanın bireyler üzerindeki psikolojik etkileri hakkında öngörü sahibi olur ve bu öngörüler doğrultusunda etkileşimde bulunabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; toplumun tutum ve davranışları hakkında öngörüde bulunarak kampanyalar geliştirebilir, sosyal etki araştırmaları uygulayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders izlencesi üzerine açıklamalar ve dersin genel tanıtımı.
2) Sosyal Psikolojinin tanıtımı, içeriği, diğer dallarla benzerlik ve farklılıkları, kısa tarihsel gelişimi. Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi
3) Tutumlar ve Ölçüm Yöntemleri Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
4) Tutum Değiştirme Kuramları Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
5) Kalıplaşmış Tutumlar, Önyargı ve Ayrımcılık Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
6) Sosyal Etki ve Uyma Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi
7) Kabul ve İtaat Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi
8) Yarıyıl içi sınavları
9) Sosyal Biliş Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
10) Grup, Grup Çalışması ve Verimlilik Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi
11) Grup İçi Süreçler ve Liderlik Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi
12) Benlik Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
13) Benlik ve Kültür Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi
14) Saldırganlık Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi
15) Genel değerlendirme Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi
16) Yarıyıl sonu sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi

Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi

Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi
Diğer Kaynaklar: Kağıtçıbaşı, Ç., Cemalcılar, Z. (2016). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi

Hortaçsu, N. (2012). En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Ankara: İmge Yayınevi

Sakallı N.(2001) Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 5
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 2
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 3
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 2
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 3
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 118